جمعه 31 فروردین 1403

ثبات قیمت طلا با داده های قوی رشد اقتصادی

قیمت های طلا در روز جمعه ثابت بود زیرا داده های قوی رشد اقتصادی ایالات متحده باعث خنثی شدن اثر کاهش شاخص سوددهی اوراق خزانه داری شد، اگرچه به نظر می رسد که این فلز دومین سود هفتگی متوالی را به لطف نگرانی های تورمی به ثبت برساند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا بدون تغییر با قیمت 1763،46 دلار در هر اونس معامله شد. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد کاهش به 1763.80 دلار در هر اونس رسید.

طلا در بهترین وضعیت خود در پنج هفته اخیر قرار دارد زیرا نگرانی های تورمی در مورد کمک های مالی گسترده و نرخ های بهره بسیار پایین در سراسر جهان باعث حمایت از این فلز شد.

پس از آنکه دولت ایالات متحده طیف گسترده ای از تحریم ها را علیه روسیه به دلیل برخی رفتار ها از جمله مداخله در انتخابات 2020 آمریكا اعمال كرد، سوددهی اوراق خزانه داری آمریكا به پایین ترین سطح یك ماهه سقوط كرد.

سوددهی کمتر اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می دهد.

با تاثیر بر طلا، داده ها بازگشت بهتر از حد انتظار را در فروش های خرد ایالات متحده در ماه مارس نشان دادند، در حالی که درخواست های اولیه هفتگی برای مزایای بیکاری دولت به پایین ترین سطح از اواسط مارس 2020 کاهش یافت.

بهبود اقتصادی چین از رکود ناشی از ویروس کرونا در اوایل سال گذشته احتمالاً در سه ماهه اول امسال به سرعت شتاب گرفته است، که ناشی از بهبود تقاضا در داخل و خارج از کشور و ادامه حمایت دولت از شرکت های کوچکتر است.

دارایی های بزرگترین صندوق قابل مبادله با پشتوانه طلا، SPDR Gold Trust نیویورک، روز چهارشنبه نسبت به روز سه شنبه 0.3 درصد افت کرد.

نقره در هر اونس با 25.85 دلار ثابت ماند، اما برای دومین آخر هفته متوالی افزایش یافت.
پالادیوم با قیمتی معادل 2،741،44 دلار ثابت بود اما در هفته حدود 4 درصد افزایش داشت. پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 1،198.21 دلار رسید.

کد خبر: 1400012701MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته