پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

حراج اولین NFT یک فیلم بلند

بازیگر و فیلمنامه نویس انگلیسی، لورنس فولر، اولین NFT یک فیلم بلند را در بازار دارایی های دیجیتال، اپن سی راه اندازی کرد. فولر معتقد است که این NFT منحصر به فرد شکاف بین فیلم و دنیای NFT را برطرف خواهد کرد.

حراج اولین NFT یک فیلم بلند

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو دیلی، این بازیگر در تاریخ 9 آوریل اعلامیه این راه اندازی را توییت کرد. وی گفت:
«پنج خانواده: ما در حال راه اندازی اولین NFT یک فیلم بلند هستیم و امیدواریم که این یک جنبش را آغاز کند. NFT ها دنیای هنر را متحول کرده اند، و اکنون مردم خواستار ورود فیلم ها هستند، ما هم موافقیم.»

فولر می گوید که ایده این NFT از جایی ناشی می شود که می خواستیم از طریق مکتب اصیل فیلم سازی مستقل، هنر بسازیم و داستان بگوییم. این حراج تا 16 آوریل ادامه دارد.

سرمایه گذاری صنعت فیلم در NFT ها: یک روند طبیعی

تیم سازنده فیلم این فرصت را به شرکت کنندگان می دهند تا از طریق دنیای رمزارز و بلاک چین بخشی از روند فیلمسازی باشند. فیلمسازان ظرفیت های زیادی در فضای NFT دارند. هنرمندان می توانند با توجه به شرایط خود چیزی خلق کنند و فیلم هایی را که می خواهند بسازند.

فولر اظهار داشت: فیلم سازی مستقل بخش پر هیاهویی بوده است. ممکن است سالها طول بکشد تا موفقیت را حتی با فیلم نامه ای در سطح جهانی پیدا کنید، مگر اینکه هنرمندان و سازندگان فرصتی را پیدا کنند که بتواند زندگی شما را تغییر دهد. احتمال وقوع آن بسیار کم است.

فولر معتقد است که راه موفقیت یک فیلم نباید تا این حد پیچیده باشد بلکه در عوض باید بر اساس شایسته سالاری باشد. او امیدوار است که فناوری بلاک چین یک سیستم سازمان یافته برای فرایند توسعه فیلم فراهم کند. وی افزود: پروژه های دارای شایستگی می توانند جذب شوند و جامعه ای از شرکت کنندگان را بسازند که از این پروژه برای موفقیت آن حمایت کنند.

سفر پنج خانواده

پنج خانواده، زندگی خود را به عنوان یک فیلم کوتاه ده دقیقه ای و مخصوص جشنواره آغاز کرد.

فیلمنامه را آدام كوشمن كارگردان فیلم، تهیه كننده، فیلمنامه نویس و نویسنده فیلم نوشته اند. در آن بازیگرانی چون بری پریموس، دیوید پرووال، کریستوفر ردمن، لورنس فولر، و جو بلوت تازه وارد حضور دارند.

جو بلوت در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در دو جشنواره شد. این فیلم درام متمرکز بر مافیا، در شرح داستان و نقش آفرینی هایی که داستان را پیش می برد بی نظیر است.

آدام کوشمن در مورد پنج خانواده

حراج اولین NFT یک فیلم بلند

بر اساس اظهارات خود در مورد فیلم، كوشمن از سفر به دنیای NFT ها بسیار هیجان زده شد. وی گفت:
«وقتی بچه ها با ایده ساخت فیلم از طریق جامعه NFT به من مراجعه كردند، من هیجان زده شدم. هیچ حاشیه ای در مورد سود، جلسات ساخت و توسعه، اولتیماتوم های انتخاب بازیگر، چرخش یا هیچ مزخرف معمولی كه در دنیای فیلم سازی سنتی جریان دارد، در اینجا وجود ندارد، و فقط هنر، هنر را در جامعه ای از هنرمندان و هنردوستان می سازد. من از ایجاد ارتباط با جامعه NFT در ساخت پنج خانواده بسیار خوشحالم.»

این داستان به قلب کوشمن نزدیک است و دو سال پیش به عنوان یک فیلم کوتاه آغاز شد. پنج خانواده درباره آخرین نسل جنایتکاران حرفه ای یهودی است. این شخصیت ها در حاشیه جنایات سازمان یافته در جنوب کالیفرنیا وجود دارند، اما بیشتر آنها در میان طبقه متوسط کار می کنند.

این فیلم مضامین خانواده، وراثت، تاریکی، خشونت درونی، تاریخ و هویت را در بر می گیرد و به وضعیت فعلی خشونت پلیس علیه غیرنظامیان می پردازد. کوشمن همچنین اضافه می کند:
“این فیلم از شما می پرسد در زمانی که قانون و نظم وارونه شده اند مجرمان واقعی چه کسانی هستند.»

نقد های پنج خانواده

فولر دیدگاه آدام كوشمن را ستایش می كند و می گوید كه این نظرات بسیار شاعرانه و ظریف هستند. او اشاره می کند که متن جذاب فیلمنامه، یک سبک ادبی شاعرانه را با زیبایی شناسی فیلم های گنگستری سنتی ترکیب می کند. فولر می گوید:
«بدون شک موضوعات موجود در این بخش در مورد رابطه ما با پلیس و زمانی که هر چیزی از جایگاه اصلی خود جدا می افتد، به طور باورنکردنی به موقع است. من دوست داشتم با آدام در این زمینه کار کنم و فیلمنامه ای که پس از آن برای من ارسال کرد داستان را به طور کامل به یک سطح دیگر می برد.»

Film Threat ، یک نشریه آنلاین که روی فیلم های مستقل تمرکز دارد، فیلم را مرور کرد و اظهار داشت:
«پنج خانواده، بدون نیاز به کتک کاری، ضرب و شتم و بازی با اسلحه، درام خود را پیش می برد. برای یک فیلم مافیایی، بازیگری رسانه اصلی آن است. این فیلم ارزش 10 دقیقه تماشا کردن را دارد»

برندگان حراج محتوای اضافی دریافت می کنند

14 عدد NFT وجود دارند که شامل عکسهای فیلم و پوسترها هستند. هر NFT شامل محتوایی قابل بازشدن مانند پیوند به یک نسخه HD از فیلم کوتاه، کپی امضا شده از فیلمنامه، بلیط های نمایش ، دسترسی به اولین نمایش آنلاین، نسخه ای از پوستر امضا شده توسط بازیگران و عوامل، نسخه ای از موسیقی متن، استوری برد و موارد دیگر.

برندگان NFT همچنین پس از اتمام، یک نسخه بلو ری و دیجیتال امضا شده از فیلم دریافت می کنند. تمام جوایز یک سال پس از تاریخ اکران فیلم معتبر هستند.

کد خبر: 1400012206MGMCMF

مطالب مرتبط:

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

توکن غیرمثلی یا ان اف تی NFT چیست؟

NFT ها به کمک مولفین و ناشران می آیند

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

  • برچسب ها
  • Nft

بیشتر بخوانید

انتشار NFT توسط کتابخانه ملی ایران

کتابخانه ملی ایران با مشارکت شرکت ققنوس، نخستین شناسنامه دیجیتال بر بستر توکن بی‌تا (NFT) برای یک نسخه نفیس حافظ و خیام، از اولین...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته