جمعه 31 فروردین 1403

خاموشی ناگهانی دومین صرافی ترکیه ای در این هفته

وبیت کوین دومین صرافی رمزارز ترکیه است، که به دلیل آنچه مشکلات مالی ناگهان بیان شده، در این هفته فعالیت خود را متوقف کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، وبیت کوین، صرافی ارز دیجیتال مستقر در ترکیه، امروز به دلیل مشکلات مالی نامشخص، ناگهان معاملات را متوقف کرد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


در بیانیه وب سایت این صرافی آمده است: «به دلیل علاقه اخیر به رمزارز، معاملات ما بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است. ما متاسفیم که این وضعیت ما را از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار داده است.» این صرافی گفت که معاملات را متوقف کرده است تا بتواند به حقوق طلبکاران احترام بگذارد و افزود که اطلاعات بیشتر به زودی ارائه خواهد شد.

این باعث می شود وبیت کوین پس از تودکس دومین صرافی ترکیه در این هفته باشد که معاملات خود را متوقف می کند. تودکس ابتدا دلیل آن را سرمایه گذاری خارجی و بعدا حملات سایبری عنوان کرد.

وبیت کوین یکی از صرافی های کوچک در ترکیه است. روز گذشته حجم معاملات روزانه آن 60 میلیون دلار بود. برای مقایسه، حجم معاملات روزانه تودکس در آخرین روز معاملات 585.5 میلیون دلار بود. پاریبو، یکی از بزرگترین صرافی های این کشور، امروز حجم معاملات 1 میلیارد دلار را ثبت کرده است.

معاملات بیت کوین دیروز 56 درصد از حجم روزانه وبیت کوین را تشکیل می داد و پس از آن 10 درصد برای XRP و 6 درصد برای استلار. میزان وجوه قفل شده در این صرافی هنوز مشخص نیست.

اندکی پس از اعلام این خبر، سازمان نظارت بر جرایم مالی ترکیه، ماساک، کلیه حساب های بانکی کشور مرتبط با وبیت کوین را مسدود کرد و تحقیقات درباره این شرکت و مدیران آن را آغاز کرد. مرتکان بایراکتار، وکیلی که نماینده هفت نفر در پرونده علیه صرافی تودکس است، به دیگریپت گفت که مسدود کردن حساب های بانکی اولین قدم ضروری برای محافظت از طلبکاران شرکت است. وی افزود: «این یک هفته تراژیک برای جامعه رمزارز ترکیه بوده است.»

تحت پوشش بیت گو؟

31 صرافی رمزارز در ترکیه وجود دارند که شامل تودکس و وبیت کوین هستند. برای جلب مشتری، کمک به تبلیغ یک مارک جهانی به عنوان شریک، می تواند کارساز باشد.

وبیت کوین خود را در وب سایت شرکت به عنوان شریک بیت گو، شرکت امنیت دارایی های دیجیتالی مستقر در کالیفرنیا توصیف کرد. در آن اشاره شده است: «تمام محصولات موجود در صرافی ما، که یک شریک بیت گو است، تحت پوشش بیت گو هستند.»

اما سخنگوی بیت گو در تماسی با دیکریپت روشن کرد که وبیت کوین تنها مشتری کیف پول گرم آن بوده است، نه مشتری کیف پول سرد، و مطمئنا شریک آن نبوده است. این سخنگو گفت: «آیا وبیت کوین روابط خود با ما را بیش از حد بیان کرد؟ احتمالاً این چنین است.»، و اضافه كرد كه این شركت از اقدام این صرافی بی اطلاع بوده است.

با این وجود، سایت های رمزارز محبوب ترکیه بر رابطه وبیت کوین با بیت گو تاکید می کردند. کوین بالینا سایت معروف رمزارز ترکیه، در آگوست 2019 نوشت که «وجوه رمزارز در وبیت کوین به دلیل مشارکت با بیت گو، شرکت امنیت بلاک چین که گسترده ترین پوشش بیمه ای را از طریق Lloyd’s London ارائه می دهد، تا 100 میلیون دلار بیمه می شوند.»

سایت محبوب دیگری، اوزمان کوین، در سپتامبر سال 2020 گفت که «تمام محصولات و دارایی های صرافی وبیت کوین از طریق مشارکت با بیت گو بیمه می شوند.»

سخنگوی بیت گو به دیکریپت گفت: بیمه بیت گو فقط خسارت ناشی از بیت گو را پوشش می دهد و هیچ ارتباطی با معاملات وبیت کوین ندارد. این بیمه خسارت ناشی از وبیت کوین را پوشش نمی دهد.

مشتریان ترکی وبیت کوین نباید انتظار پرداخت از کالیفرنیا را داشته باشند.

کد خبر: 1400020404MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته