پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دخالت SEC برای برخورد با یک کلاهبرداری رمزارزی

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پس از شناسایی شخصی که با ادعای داشتن مجوزهای لازم اقدام به جمع آوری سرمایه کرده است، برای اقدام علیه یک کلاهبرداری رمزارزی وارد میدان شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوینانس، SEC در یک اقدام فوری و صدور قرار منع موقت علیه «شان سی کاتینگ» مستقر در سند پوینت، آیداهو، از دادگاه درخواست کرده است دارایی های وی را در ارتباط با این اتهامات به طور موقت مسدود کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


گفته می شود کاتینگ با ادعای دروغین درباره وضعیت مجوز خود میلیون ها دلار سرمایه جمع کرده است

تنظیم کننده مالی ایالات متحده ادعا کرده است که کاتینگ میلیون ها دلار از طریق ادعاهای دروغین در مورد وضعیت مجوز خود و همچنین از طریق ارائه نادرست سود سرمایه گذاری و سو استفاده از سرمایه سرمایه گذاران جمع آوری کرده است. SEC ادعا می کند که کاتینگ در اکتبر 2017 جمع آوری پول از طریق سرمایه گذاران را در یک اطلاعیه کاذب شروع کرد و 6.9 میلیون دلار از حدود 450 سرمایه گذار شخصی جمع کرد.

به سرمایه گذاران وعده داده شده که سرمایه جمع شده در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می شود و نرخ بازدهی بیش از 50 درصد در ماه را ارائه می دهد. ادعا می شود که کاتینگ حود را به عنوان یک مشاور مالی باتجربه معرفی کرده و به سرمایه گذاران گفته است که دارای مجوزهای اوراق بهادار است، که هر دو مورد خلاف واقعیت هستند.

کاتینگ همچنین صدها هزار دلار برای استفاده شخصی جمع آوری کرده است

همچنین گزارش شده است که متهم صدها هزار دلار برای هزینه های شخصی خود، از جمله اتومبیل های لوکس، بهسازی منازل و پرداخت هزینه های عروسی دخترش، سو استفاده کرده است. ادعا می شود که کاتینگ با جعل نتایج برای جلب سرمایه گذاران بیشتر، پول بیشتری به دست آورده است.

کاتینگ همچنین 760،000 دلار برای پرداخت سود به سبک هرمی به سرمایه گذاران صرف کرده تا منجر به یک کلاهبرداری گسترده ارزهای دیجیتال شود. SEC شکایت خود را به دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه آیداهو ارائه داد و تعدادی از اتهامات وی را تحت قانون اوراق بهادار 1933 مطرح کرد.

کد خبر: 1399122610MGMMMH

مطالب مرتبط:

گری جنسلر، یک قدم نزدیک تر به ریاست SEC

انتشار چهارچوب آینده رگولاتوری رمزارز توسط SEC

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته