جمعه 10 فروردین 1403

راه اندازی اپلیکیشن بانک دولتی سوئیس با پشتیبانی از 13 رمزارز

شرکت بانکی تابعه سرویس پست ملی سوئیس، «پست فاینانس»، یک اپلیکیشن تلفن همراه را راه اندازی کرده است که به مشتریان امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال، صندوق های قابل مبادله (ETF) و غیره را می دهد. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا با حفظ یک سطح امنیتی که فقط توسط بانک های آنلاین پیشرو کشور فراهم می شود، پرداخت کنند، وجوه خود را پس انداز کنند یا در دارایی های مختلف سرمایه گذاری کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، اپلیکیشن جدید یوه (Yuh) محصول همکاری مشترک بین پست فاینانس و پلتفرم تجارت آنلاین «سوئیس کوت» است. این بانک در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد این همکاری در اواخر سال گذشته برقرار شد و این نرم افزار در یک رویداد راه اندازی مجازی در 11 مه رونمایی شد. هر کسی که می خواهد آن را آزمایش کند، می تواند آن را دانلود و در دستگاه های اندروید یا آی او اس خود نصب کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


پست فاینانس تأکید کرد:
«با استفاده از اپلیکیشن یوه، نه تنها می توانید پرداخت ها را انجام دهید و برای پروژه های آینده یا اهداف خود پس انداز کنید، بلکه سرمایه گذاری های کوچک یا بزرگی نیز انجام دهید، همه از طریق تلفن هوشمند شما.»

کاربران می توانند در بیش از 100 سهام محبوب مانند اپل، نایک، تسلا یا کوکاکولا و همچنین صندوق های قابل مبادله سرمایه گذاری کنند. این دو شرکت مالی همچنین نشان دادند که مشتریان آنها قادر به خرید و فروش 13 ارز دیجیتال در این اپلیکیشن هستند.

این پلتفرم با وعده کارمزد کم یا صفر و شفافیت کامل در همه زمان ها در مورد هزینه های خدماتی راه اندازی می شود. به عنوان مثال پرداخت ها و انتقال های همتا به همتا رایگان هستند. با این حال، کارمزد ها برای خرید یا فروش سهام 0.5 درصد و دارایی های رمزارز 1 درصد اعمال می شوند. هزینه های این تراکنش ها در اپلیکیشن به وضوح نشان داده می شوند. علاوه بر این، دارندگان حساب یوه که 500 فرانک سوئیس یا بیشتر سپرده گذاری می کنند، 500 سوئیس کوین، رمزارز این اپلیکیشن را دریافت می کنند که کاربران یوه قادر به معامله آنها نیز خواهند بود.

پست فاینانس پس از ثبت افت جدی در برخی از شاخص های اصلی خود در سال گذشته، استراتژی جدید بانکداری دیجیتال خود را آغاز کرده است. سویسینفو در مقاله ای درباره معرفی یوه گزارش داد، سود این بانک از 246 میلیون به 131 میلیون فرانک سوئیس (145 میلیون دلار) کاهش یافت، در حالی که هزینه های عملیاتی در سال 2020 برابر با 18 میلیون فرانک (نزدیک به 19.9 میلیون دلار) افزایش یافت.

در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا که سفر ها و هزینه های بین المللی را محدود می کرد، مشتریان بانکی پست فاینانس از 2.74 میلیون نفر در سال 2019 به 2.69 میلیون نفر کاهش یافتند. نرخ سود منفی در سوئیس نیز در این روند موثر است. علاوه بر این، این بانک متعلق به دولت سوئیس است و به همین ترتیب، مجاز به ارائه رهن نامه یا وام های شرکتی برای رقابت با بانک های خصوصی سوئیس نیست.

مشارکت با ارائه دهنده خدمات مالی آنلاین سوئیس کوت، که منجر به راه اندازی اپلیکیشن جدید تلفن همراه شد، بخشی از تلاش ها برای انطباق با محیط به سرعت در حال تغییر بخش بانکی کشور است. بانکداری دیجیتال باعث تعطیلی هرچه بیشتر شعبه های فیزیکی بانکی در سوئیس می شود. با ویژگی های جذاب، از جمله گزینه خرید جزیی سهام شرکت ها و معامله انواع ارزهای دیجیتال با کارمزد های نسبتاً کم، یوه احتمالاً مشتریان جدید و متفاوتی را به خود جلب می کند.

کد خبر: 1400022404MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته