جمعه 10 فروردین 1403

پولشویی از خودپردازهای رمزارزی در حال رشد است

گزارشی جدید نشان می دهد که بسته شدن مرز میان کشورهای در دوران شیوع کرونا باعث شده که قاچاقچیان مواد مخدر از طریق خودپردازهای رمزارز اقدام به انتقال پول های کثیف کنند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بلاک کریپتو، گزارشی جدید از بخش اطلاعات راهبردی اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) نشان می دهد که قاچاقچیان مواد مخدر در سال 2020 به صورت فزاینده ای از تراکنش ها و فناوری رمزارز استفاده کرده اند که بخشی از آن به خاطر همه گیری کرونا بوده است.
یافته های این نهاد در گزارش «ارزیابی ملی تهدید مواد مخدر 2020» که روز سه شنبه منتشر شد، حاکی است که توقف انتقالات برون مرزی به ویژه میان آمریکا و مکزیک، باعث شد حجم بزرگی از پول هایی که باید به فروشندگان بین المللی مواد مخدر پرداخت می شد، در آمریکا محبوس شود.
در این میان، خودپردازهای رمزارزی راهی را برای انتقال پول به آن سوی مرزها بدون هیچ مانعی و بدون نیاز به حمل فیزیکی برای قاچاقچیان فراهم کردند.
گزارش DEA آمار و ارقامی درباره جرم های مرتبط با رمزارز در سال گذشته ارائه نداده، اما گفته است که خودپردازهای رمزارزی به صورت فزاینده ای برای پولشویی مورد استفاده قرار می گیرد تا به جابجایی پول های بزرگ کمک کند.
در حالی که همان مقررات ضدپولشویی که به هر کسب و کار خدمات مالی دیگری اعمال می شود، بر خودپردازهای رمزارزی نیز اعمال می شود، گزارش DEA دریافته است که برخی از «مالکان بی وجدان» احتمالا به قاچاقچیان مواد مخدر امکان داده اند تا حجم بزرگی از پول را به ارز مجازی تبدیل کرده و منشأ آن را ناپدید کنند.
اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا همچنین گفته است که این ترکیب ارز مجازی با اشکال موجود پولشویی حاکی از تمایل فزاینده عوامل غیرقانونی برای استفاده از این فناوری پیچیده برای تشدید اقدامات پولشویی آن ها است.

کد خبر: 1399121405AAMMMH

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه با پولشویی در حوزه رمزارز مقابله کنیم؟

دسترسی سازمان مبارزه با پولشویی آمریکا به معاملات رمزارز بالای 250 دلار

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته