جمعه 10 فروردین 1403

ریپل به دنبال استفاده از XRP در ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

شرکت ریپل به رغم دردسر های حقوقی از سوی نهاد نظارتی آمریکا و کاهش ارزش توکن XRP، به دنبال استفاده از دفترکل این توکن برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امکریپتو، در پی افزایش قیمت کاردانو (Cardano)، توکن XRP جایگاه خود را در میان 5 رمزارز برتر به لحاظ ارزش کل بازار از دست داد و به جایگاه هفتم افول کرد؛ با این وجود، شرکت ریپل با موارد استفاده نوآورانه در بازار، قصد استفاده از دفترکل XRP را دارد.

مدیران شرکت ریپل پیشتر نیز به مذاکرات این شرکت با بانک های مرکزی برای استفاده از دفترکل XRP به عنوان بستر ارز های دیجیتال ملی سخن گفته بودند.

جیمز ولیس (James Wallis) معاون ریپل ایکس و مسئول روابط با بانک های مرکزی در شرکت ریپل گفت: «دیدگاه روشن ما این است که یک نمونه خصوصی از یک دفترکل غیرمتمرکز موجود راهی مناسب برای شروع است. منظورم این است که می تواند همه تجربیات قدرتمند یک پروژه منبع باز را داشته باشید. پروژه ای که دفترکلی ایجاد کرده که سال ها است فعالیت می کند. مثل دفترکل XRP. سپس نسخه ای از آن ایجاد می کند که کنترل آن کمی متمرکزتر باشد تا خیال بانک مرکزی برای کار با آن راحت باشد.»

 


ریپل چیست؟


 

ولیس که این اظهارات را در یک برنامه پادکست به نام «صدای فناوری امور مالی» (Voice of FinTech) مطرح می کرد، یادآور شد که این گام اول است و ریپل مجدانه روی آن کار می کند.

شرکت ریپل با بانک های مرکزی چندین کشور مذاکراتی داشته تا ارز های دیجیتالشان را روی XRPL (دفترکل XRP) اجرا کنند. اگر این شرکت بتواند بانک های مرکزی را برای این کار قانع کند، باعث استقبال گسترده ای از فناوری ریپل خواهد شد.

آشیش بیرلا (Asheesh Birla) مدیرکل ریپل پیشتر گفته بود: «ما در حال دیدار و مذاکره راهبردی با چندین بانک مرکزی در سراسر جهان هستیم.»

ولیس نیز تأکید کرد که جدا از دفترکل XRP، ریپل روی تعامل پذیری و نوآوری متمرکز است و در عین حال، خدمات خود را به بانک های مرکزی ارائه می دهد.

از آنجایی که ارز های دیجیتال بانک مرکزی برای کاربرد های داخلی و خارجی طراحی می شود، ایجاد یک دفترکل می تواند این امکان را به دولت ها بدهد که با استفاده از دفترکل XRP به عنوان یک دارایی خنثی، تراکنش ها را ارزانتر و سریعتر کنند.

به گفته ولیس، چنین کاری نوآوری را نیز تقویت و زیرساخت پرداخت ها را وارد سطحی جدید می کند. XRP در حال حاضر نیز به عنوان یک ارز واسط برای راهکارهای پرداخت بین المللی توسط ریپل استفاده می شود.

اما اگر تبدیل به یک دارایی خنثی برای ارز های دیجیتال بانک مرکزی در سراسر جهان شود، شاهد رشد بیشتر بازار آن خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

دلیل کاهش قیمت ریپل

هم بنیان گذار ریپل 69 میلیون دلار از XRP خود را فروخت

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته