شنبه 1 اردیبهشت 1403

هم بنیان گذار ریپل 69 میلیون دلار از XRP خود را فروخت

«جد مک کالب»، هم بنیان گذار ریپل فروش توکن های XRP خود را از سر گرفته، به طوری که در هفته گذشته، 130 میلیون XRP فروخته است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، هم بنیان گذار و مدیر پیشین فناوری ریپل در هفته گذشته 140 میلیون واحد از دارایی XRP خود را آزاد کرده است.
براساس داده های XRPscan، مک کالب از 4 تا 6 فوریه حدود 38 میلیون XRP در سه بسته، و دو بسته دیگر نیز بالغ بر 19 میلیون XRP در دو روز بعدی فروخته است. 3 فروش دیگر که در مجموع 19 میلیون XRP بود، در این هفته روی داده است.
به رغم اینکه این فروش بسیار پرحجم به شمار می رود، اما تأثیر منفی روی قیمت XRP نداشته است. این توکن در 24 ساعت گذشته شاهد 7 درصد و در هفت روز گذشته 33 درصد رشد بوده است.


ریپل چیست؟ همه نکات ریپل و XRP


مک کالب تا سال 2013 مدیر ارشد فناوری ریپل بود، اما با کناره گیری از این سمت، در سال 2014 بنیاد توسعه استلار (Stellar Development Foundation) را به صورت مشترک بنیان گذاری کرد. او به عنوان یکی از شرکای ریپل، بیش از 9 میلیارد واحد XRP به دست آورده بود.
مک کالب ماه گذشته اولین فروش XRP خود در سال 2021 را با رقم 28.6 میلیون واحد از این توکن داشت. اکنون 480.5 میلیون XRP در کیف پول او هست.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دسامبر سال گذشته اقدام به شکایت از شرکت ریپل کرد. SEC مدعی است که XRP جزو اوراق بهادار است و ریپل بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به فروش آن کرده است.
ریپل ماه گذشته پاسخی را به شکایت SEC ثبت و در آن استدلال کرد که براساس قوانین فدرال ایالات متحده، XRP نه اوراق بهادار است، نه قرارداد سرمایه گذاری.
این شرکت همچنین از دادگاه خواسته که نظرات تخصصی SEC درباره دیگر رمزارز ها مثل بیت کوین و اتریوم را نیز بررسی کند که چرا از نظر SEC آن ها اوراق بهادار نیستند.

مطالب مرتبط:

دامپ و پامپ قیمت ریپل توسط یک گروه تلگرامی

امکان الزام ارائه ایمیل های بین ریپل و SEC به دادگاه

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته