چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دلیل کاهش قیمت ریپل

در هفته گذشته با دستکاری و پامپ قیمت ریپل که پس از هماهنگی در یک گروه تلگرامی رخ داد، قیمت ریپل به محدوده ۰.۷ دلار رسید که بیشترین مقدار در دو ماه گذشته بود. پس از آن و تنها در طی ۲۴ ساعت با سقوط ۴۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال به ۰.۳۶ دلار رسید!این نوسان قیمت یک مثال بارز از پامپ و دامپ قیمتی توسط سرمایه گذاران بزرگ و اصطلاحا نهنگ ها و نوسانگیری آن ها از معامله گران تازه وارد است.


ریپل چیست؟ همه نکات ریپل و XRP


چرا قیمت ریپل در حال کاهش است؟

قیمت XRP بیش از 40٪ سقوط کرد زیرا پس از پامپ قیمتی تلاش گروه تلگرامی برای رساندن قیمت به بالای 1 دلار ناموفق بود و صرفا منجر به رشد قیمتی کوتاه مدت و سود آوری برای نهنگ ها در بازار ریپل شد.

جامعه XRP برای پامپ و افزایش قیمت این ارز رمزنگاری شده یک جنبش هماهنگ را آغاز کرد. با این حال، پامپ و افزایش قیمت فقط چند روز دوام آورد، XRP قبل از سقوط ، برای مدت کوتاهی به مرز 0.75 دلار رسید.

این حمله هماهنگ در پی حرکتی مشابه توسط اعضای Reddit در سهام GameStop رخ داد و سهم آن شرکت را به سقف تاریخی جدیدی رساند و مجددا قیمت شروع به کاهش کرد.

در مورد مشابه برای ریپل نیز یک گروه تلگرامی متشکل از بیش از 200،000 عضو با نام “Buy & Hold XRP” در اواخر هفته گذشته ایجاد شد تا XRP را به سطوح قیمتی بالاتر برساند، هدف این گروه رساندن قیمت ریپل به ۱ دلار بود.

XRP پس از تلاش این افراد بیش از 115 درصد افزایش یافت، این ارز رمزنگاری شده ضررهای ثبت شده در اثر  شکایت SEC را جبران کرد. پس از ساعاتی و احتمالا پس از کسب سود مورد نظر نهنگ ها و نوسان گیری آن ها از سرمایه داران خرد، گروه جنب و جوش و انرژی اولیه خود را از دست داد و ارز دیجیتال ریپل بیش از 40٪ سقوط کرد.

برخی از معامله گران پس از رسیدن به بالاترین قیمت سالانه، تحت تاثیر تبلیغات این گروه قرار گرفتند و XRP را با پیش بینی پامپ مجدد قیمت خریداری کردند. متاسفانه معامله گران تازه کار پس از متحمل شدن ضررهای زیاد و به امید افزایش قیمت ریپل مجددا با تصمیمی اشتباه اقدام به خرید این ارز دیجیتال در قیمت های بالاتر کردند و ضررهای خود را دو چندان کردند. این افراد بدون دنبال کردن اخباری که از کاهش احتمال توافق SEC و ریپل منتشر شده است اقدام به دنبال کردن کورکورانه تبلیغات کرده اند.

این گروه تلگرامی همچنان فعال است و برخی از معامله گران که سایر افراد تازه کار را به خرید ریپل تشویق کرده بودند، خرابی صرافی ها را مقصر کاهش قیمت و متضرر شدن سرمایه داران خرد می دانند. XRP پس از تلاش برای پامپ قیمتی توسط گروه مجازی، لحظه ای جایگاه سوم خود را در بازار پس گرفت. پس از اندکی مقام سوم خود را به Tether (USDT) پس داد.

ارز رمزنگاری شده دیگری که تحت تاثیر تجمع هماهنگ شده سرمایه گذاران و همچنین تبلیغات گسترده سلبریتی ها قرار گرفت ، دوج کوین Dogecoin (DOGE) بود. ارزش این ارز رمزنگاری شده بیش از 1000٪ افزایش یافت و به بالاترین قیمت 0.0884 دلار رسید. در رالی قیمت دوج کوین شاهد ورود آن به لیست ده رمزارز برتر از نظر سقف ارزش بازار بودیم که با این حال، به یکباره دچار افت قیمت و در نتیجه آن و طبق معمول همیشه متضرر شدن معامله گران تازه وارد و سرمایه گذاران خرد و در مقابل آن سودهای هنگفت سلبریتی ها و رهبران راه اندازی نمایش های تبلیغاتی برای اینگونه رمزارزها بودیم.

بررسی ها و شواهد نشان می دهد نهنگ ها در بازار ریپل شروع به فعالیت بیشتری با هدف نوسانگیری از سرمایه داران خرد کردند. در روز ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) یک کاربر ناشناس ۲۲۰ میلیون ریپل را از صرافی کوین بیس(Coin Base) به یک کیف پول ناشناس منتقل کرده است.

ریپل

طبق آخرین داده های منتشر شده توسط ردیاب بلاکچین و شرکت تجزیه و تحلیل رمزنگاری هشدار نهنگ (Whale Alert)،پس از معامله ۲۲۰ میلیون دلاری. معامله XRP دیگری به ارزش نزدیک به 99 میلیون دلار گزارش شده است که در آن یک کاربر ناشناس 178 میلیون XRP را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرد. افزایش قیمت اخیر ریپل باعث افزایش معاملات ناشناس در این ارز دیجیتال و همچنین متضرر شدن سهامداران خرد شده است.

نتیجه پرونده شکایت از ریپل

همانطور که گفته شد رشد قیمتی اخیر ریپل بدون هیچ پشتوانه و دلیل بنیادین رخ داد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و ریپل نامه مشترکی را به قاضی فدرال آنالیزا تورس از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منطقه جنوب نیویورک ارسال کرده اند که می گوید در حال حاضر هیچ چشم اندازی برای توافق وجود ندارد. این در حالیست که پیش از این کمپانی ریپل به توافق با ریاست جدید SEC امیدوار بود اما به نظر می رسد این روزنه امید هم تا حدودی برای این شرکت از بین رفته است.

SEC  در اواخر ماه دسامبر ریپل را به دلیل فروش ثبت نشده ارز دیجیتال XRP به دادگاه کشاند، این شکایت تا کنون به نتیجه ای نرسیده است و با وجود عوض شدن ریاست SEC تغییری در روال پرونده ریپل ایجاد نشده است.

قاضی این دادگاه از طرفین خواسته است تا در تاریخ ۲۹ دسامبر، طبق یک پروسه قانونی در مقابل دادستان به توافق برسند و روند این پرونده را تسریع کنند. انتظار می رود SEC و ریپل از تسریع در دادرسی خودداری کنند. این پرونده حداقل تا ۱۶ اوت، روزی که قرار است تمام تحقیقات به پایان برسد، ادامه خواهد یافت. ارزش واقعی ریپل نیز به نتیجه این دادگاه وابسته است. باید دید که نتیجه دادگاه ریپل و SEC چه میشود و کدامیک از طرفین موفق خواهند شد، در صورت موفقیت ریپل در دادگاه ارزش XRP در بیش از ۳۰ سنت تثبیت خواهد شد و به رشد خود ادامه خواهد داد و در صورت شکست ریپل در دادگاه، ارزش این رمزارز حتی به ۱۲ تا ۱۴ سنت نیز خواهد رسید. شما میتوانید جدیدترین اخبار ریپل را در سکه نیوز پیگیری نمایید.

مطالب مرتبط:

دامپ و پامپ قیمت ریپل توسط یک گروه تلگرامی

شکایت و تحریم های پی در پی؛ سرنوشت XRP چه می‌شود؟

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته