شنبه 1 اردیبهشت 1403

سرقت رمزارز در کلاهبرداری تعویض سیم کارت

یک دارنده رمزارز در آمریکا قربانی کلاهبرداری تعویض سیم کارت شده و 27 هزار دلار ارز دیجیتال خود را از دست داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، یک مرد 48 ساله در شهر دالی ایالت کالیفرنیا آمریکا به پلیس گفت که 27 هزار دلار بیت کوین خود را در یک کلاهبرداری تعویض سیم کارت (SIM swap) از دست داده است.

به گفته این فرد، او یک پیامک از کسی که مدعی نمایندگی شرکت مخابراتی تی‌موبایل بوده، دریافت کرده مبنی بر اینکه پس از چندین بار تلاش برای تغییر رمز حسابش مسدود شده است.

پس از آن، شخصی با یک شماره ناشناس با او تماس گرفته و خود را نماینده شرکت کیف پول لجر جا زده است. این شخص به قربانی وانمود کرده که حسابش هک شده و از او اطلاعات رمز و شماره شناسایی حسابش را گرفته است.

پس از این اتفاقات، وقتی قربانی حساب خود را در لجر چک کرده، متوجه شده که همه دارایی بیت کوین او که 27 هزار دلار ارزش داشته، از حسابش منتقل شده است.

کلاهبرداری تعویض سیم کارت چیز جدیدی نیست. در این روش، کلاهبردار شرکت خدمات دهنده موبایلی را با ترفندهایی، از جمله همراه داشت اطلاعاتی فردی قربانی، متقاعد می کند تا شماره سیم کارت قربانی را به یک سیم کارت دیگر منتقل کند.

وقتی انتقال صورت گرفت، کلاهبردار از روش های امنیت دوگامی استفاده می کند تا رمز عبور قربانی را بازنشانی کرده و به حساب های آنلاین او دسترسی پیدا کند.

در یک مورد در سال 2019، دو مرد در ماساچوست یک کلاهبرداری بزرگ تعویض سیم کارت انجام دادند و از این طریق، 550 هزار دلار از دست کم 10 نفر که بیشتر آن ها اهل کالیفرنیا بودند، به سرقت بردند.

مورد بزرگ دیگر از کلاهبرداری های تعویض سیم کارت، سال گذشته بود که اطلاعات فردی کاربران صرافی کوین اسکوئر (Coinsquare) در اینترنت لو رفت و در اختیار کلاهبرداران قرار گرفت. هکرها از این اطلاعات برای برنامه ریزی یک کلاهبرداری تعویض سیم کارت بسیار بزرگ استفاده کردند.

بزرگترین مورد از این نوع کلاهبرداری به سال 2018 بازمی گردد که «الیس پینسکی» که در آن زمان 15 ساله بود، با فریب مایکل ترپین سرمایه گذار آمریکایی رمزارز موفق به سرقت رمزارزهایی به ارزش 23.8 میلیون دلار شد.

اگر هدف کلاهبرداری تعویض سیم کارت قرار گرفته باشید، تقریبا هیچ کاری از دست شما برنمی آید. اما برخی شرکت های خدمات تلفن همراه امکان افزودن پین کد به سیم کارت را می دهند که می تواند یک لایه امنیتی اضافی ایجاد کند.

همچنین، باید سعی کنید که کمترین میزان از اطلاعات فردی را در حساب های آنلاین خود قرار دهید، چراکه کلاهبرداران به شدت برای متقاعد کردن شرکت های خدمات موبایلی به این اطلاعات نیاز دارند.

مراقب ایمیل های ناخوانده یا پیامک هایی که خواستار اطلاعاتی فردی هستند باشید. می توانید از نرم افزارهای امنیتی مثل رمزساز گوگل نیز استفاده کنید. از همه مهمتر، مراقب باشید! لباس گرم بپوشید! و با غریبه ها حرف نزنید!

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته