جمعه 31 فروردین 1403

سرقت رمزارز با کلاهبرداری سیم کارتی

کارمند یک شرکت ارائه خدمات موبایلی متهم به همدستی در کلاهبرداری تعویض سیم کارت شد که 19 نفر را هدف قرار داده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، استفن دفیور (Stephen Defiore) کارمند 36 ساله یک شرکت موبایلی در ایالت فلوریدا آمریکا روز دوشنبه متهم به مشارکت در کلاهبرداری تعویض سیم کارت و سرقت رمزارز یک نفر شد.
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که دادخواستی علیه این فرد صادر کرده است. دفیور دومین فردی است که در ارتباط با این کلاهبرداری تعویض سیم کارت که 19 نفر را هدف قرار داده بود، متهم شده است.
در این کلاهبرداری مقدار قابل توجهی رمزارز از یک پزشک اهل نیواورلئان سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

دفیور که از سال 2017 تا 2018 به عنوان نماینده فروش این شرکت موبایلی که نامش ذکر نشده، فعالیت می کرده، به حساب های مشتریان این شرکت دسترسی داشته است.
او متهم است که سیم کارت های قربانیان را به ازای 500 دلار برای هر سیم کارت، به نام فرد کلاهبردار تغییر می داده و در کل 2300 دلار دریافت کرده است.

ریچارد لی (Ricahrd Li) متهم دیگر، شماره تلفن قربانی، یک پین کد 4 رقمی و یک شماره سیم کارت جدید به دفیور ارسال و او اقدام به تغییر مشخصات سیم کارت قربانی می کرده است.
کلاهبرداری تعویض سیم کارت به این صورت است که فرد کلاهبردار به حساب تلفن همراه قربانی دسترسی پیدا می کند و تماس ها و پیام های کوتاه او را به یک دستگاه تلفن همراه دیگر منتقل می کند.
کلاهبردار سپس از طریق تأیید دو مرحله ای پیامکی اقدام به تغییر رمز عبور قربانی در حساب های مختلف او از جمله ایمیل و حساب های صرافی و بانکی می کند.

دفیور در صورتی که مجرم شناخته شود، محکوم به حداکثر 5 سال حبس تعزیری، 250 هزار دلار جریمه نقدی، تا سه سال حبس تعلیقی و همچنین جریمه 100 دلار به ازای هر حساب خواهد شد.

مطالب مرتبط:

سرقت رمزارز موجب محکومیت ۱۰ ساله شد

بدافزار سرقت رمزارز بیش از ۵۰ هزار سرور را در سراسر دنیا آلوده کرده است

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته