جمعه 31 فروردین 1403

فرانسه به دنبال تغییر مقررات رمزارز و بلاک چین در اروپا

مرجع عالی تنظیم مقررات مالی در فرانسه پیشنهادی برای تغییر نحوه نظارت بر صنعت رمزارز و بلاک چین در اروپا ارائه کرده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، روبر اوفل (Robert Ophèle) رئیس مرجع بازارهای مالی فرانسه (AMF) در پنجمین کنفرانس سالانه فناوری مالی و تنظیم مقررات به مسائل مربوط به تنظیم مقررات رمزارزها پرداخت. اوفل گفت که ناظران مالی باید به دلیل رشد شدید بازارها، رویکردی جدید در تنظیم مقررات ابزارهای مالی مبتنی بر بلاک چین اتخاذ کنند.

مقام فرانسوی پیشنهاد کرد که مرجع اوراق بهادار و بازارهای اروپا (ESMA) نهاد مسئول در تنظیم مقررات و نظارت بر این حوزه باشد و تأکید کرد که مرحله کنونی تنظیم مقررات در اتحادیه اروپا کار را برای ارائه دستور العمل ها و سیاست گذاری ها توسط ESMA راحت می کند.
ESMA یک نهاد مستقل اتحادیه اروپا است که در پاریس مستقر است و وظیفه دارد با ارتقای محافظت از سرمایه گذاران و ترویج بازارهای مالی باثبات از ثبات سیستم مالی این اتحادیه حفاظت کند. این نهاد در اوایل سال 2018 هشدار داد که رمزارز ها دارایی هایی بسیار پرخطر هستند و تأکید کرد که سرمایه گذاران در پولی که توان از دست دادنش را ندارند، سرمایه گذاری نکنند.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

اوفل همچنین پیشنهاد ایجاد یک سندباکس نظارتی برای صنعت اوراق بهادار توکنایز شده داد و گفت که مقررات موجود حتی از رشد فناوری بلاک چین ایجاد شده برای سیستم های متمرکز نیز جلوگیری می کند. به عقیده او، ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین می تواند نقشی حیاتی در اقتصاد اروپا ایفاد کند.
کمیسیون اروپایی در سپتامبر 2020 مقررات مربوط به بازارهای دارایی های دیجیتال (MiCA) را منتشر و از این طریق، رژیمی قانونی برای بازارهای رمزارز و تأمین کنندگان خدمات مرتبط فراهم کرد.
با این حال، شرکت های رمزارزی بزرگ نظیر کانسنسیس (ConsenSys) درباره این مقررات ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که این مقررات با تحمیل تعهدات و ملزومات قانونی پرهزینه و پیچیده باعث می شود باری بیش از حد سنگین بر دوش این صنعت قرار گیرد.

مطالب مرتبط:

علاقه زیاد بانک فرانسه به حوزه استیبل کوین‌‌ها

بانک مرکزی فرانسه ارز دیجیتال خود را آزمایش کرد

لیبرا باید مجوز بانکداری از بانک مرکزی فرانسه بگیرد

تصویب لایحه صدور مجوز برای کارگزاران بیمه جهت سرمایه‌گذاری روی رمزارز و توکن در فرانسه

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته