سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سقوط بازار رمزارز 10 میلیارد دلار را لیکوئید کرد

همزمان با سقوط گسترده ارزش رمزارزها در روز یکشنبه، نزدیک به 10 میلیارد دلار موقعیت سرمایه گذاری ارز دیجیتال لیکوئید شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتواسلیت، داده های ابزار تحلیل بازار Bybt حاکی است صبح روز یکشنبه همزمان با سقوط بازار رمزارز، یک میلیون معامله گر شاهد لیکوئید شدن نزدیک به 10 میلیارد دلار موقعیت سرمایه گذاری ارز دیجیتال بودند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


لیکوئید شدن زمانی روی می دهد که معامله گران سرمایه اضافی را از کارگزاری ها یا صرافی ها با عنوان معامله مارجین یا آتی وام می گیرند تا بتوانند حجم بیشتری از رمزارزهای مورد معامله را در اختیار بگیرند.

معامله گران برای این کار مبلغ مشخصی را پرداخت می کنند، اما صرافی یا کارگزاری ارائه دهنده معامله آتی در یک قیمتی که از پیش تعیین شده، اقدام به بستن موقعیت سرمایه گذاری می کند؛ یعنی زمانی که مبلغ وثیقه معامله گر با ضرر ایجاد شده روی آن موقعیت برابر می شود. در چنین حالتی می گویند این معامله لیکوئید شد.

در میانه سرخوشی های هفته گذشته در بازار رمزارز بود که افرادی مانند مدیران بانک ها می گفتند بیت کوین ارزش طلا را پشت سر می گذارد و بیت کوین هم مدام در حال ثبت رکوردهای جدید بود.

در این شرایط، معامله گران احتمالاً بیش از آنچه امکانش را داشتند وام گرفته و در بازاری که بیش از حد گرم شده بود با اهرم بیش از حد مشارکت کردند.

شنبه شب مانند سنجاقی بود که این حباب را منفجر کرد. بازارها به طور متوسط حدود 10 درصد سقوط کردند. برخی از آلت کوین ها حتی 25 درصد زیان دیدند و معامله گران 9.85 میلیارد دلار ضرر کردند.

از این مقدار، 8.68 میلیارد دلار در معاملات «لانگ» (long) لیکوئید شد. صرافی بایننس شاهد از بین رفتن موقعیت های لانگ به ارزش 4.6 میلیارد دلار، هوبی (Huobi) 1.59 میلیارد دلار و بای بیت (Bybit) یک میلیارد دلار بود.

بیت کوین (BTC) به تنهایی 5.6 میلیارد دلار را لیکوئید کرد و پس از آن، اتریوم (ETH) با 1.1 میلیارد دلار و ریپل (XRP) با 462 میلیون در ردیف های بعدی بودند.

یک میلیون معامله گر گرفتار لیکوئید شدن موقعیت هایشان شدند. بزرگترین موقعیت لیکوئید شده در بایننس روی جفت ارز بیت کوین/تتر با ارزش 68.73 میلیون دلار روی داد.

در همین حال، برخی از پیشکسوت های بازار در مورد این عملکرد قیمتی اظهارنظر کردند. بابی اونگ (Bobby Ong)، هم بنیان گذار ابزار تحلیل بازار کوین گکو (Coingecko)، گفت:
«هرچه اهرم بیش از حد در موقعیت های لانگ قرار داده بودید از بین رفت. 20 تا 40 درصد سقوط دیگر عادی شده و هر چند هفته یک بار اتفاق می افتد. هنگام استفاده از اهرم مراقب باشید. این اتفاق دارد به بازیابی V شکل عادی تبدیل می شود.»

حداقل تازه واردها دیگر فهمیده اند که رمزارزها همیشه بالا نمی روند.

کد خبر: 1400013004AAMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

امکان سرمایه گذاری مشتریان بانک برزیل در یک ETF رمزارزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته