جمعه 10 فروردین 1403

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

شرکت هواپیمایی تابعه شرکت گازپروم نِفت، آزمایش پروژه سوخت گیری مبتنی بر بلاک چین را برای خودکار سازی و تسریع در تراکنش ها آغاز کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، شرکت هواپیمایی تابعه شرکت گازپروم نفت، گازپروم نفت ایرو، روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش موفق پروژه سوخت گیری مبتنی بر بلاک چین خود، «اسمارت فیول» را به پایان رسانده است.

پلتفرم جدید بر روی بیش از 100 پرواز برنامه ریزی شده خطوط هواپیمایی هوشمند «اسمارتاویا» روسیه که در فرودگاه بین المللی مورمانسک فعالیت می کند، اجرا شد. در کنار اسمارتاویا، بانک های بزرگ «وی تی بی» و «رایفیسنبانک» نیز در این آزمایش شرکت داشتند.


بلاک چین چیست؟


دیمیتری ماکاروف، رئیس پروژه اسمارت فیول، به کوین تلگراف گفت که آزمایش مبتنی بر بلاک چین در مورمانسک از سپتامبر تا دسامبر سال 2020 ادامه داشت. ماکاروف گفت: «به دنبال آزمایش موفق، گازپروم ایرو همچنان روش پرداخت سوخت گیری خود را به اسمارتاویا ارائه می دهد.»

بنا شده بر روی چهارچوب بلاک چین«هایپرلجیک فابریک»، این ابزار جدید از قراردادهای هوشمند برای اتوماسیون و تسریع زمان پردازش پرداخت سوخت گیری استفاده می کند. گازپروم ایرو گفت، این سیستم قادر به پردازش سوخت گیری در عرض چند ثانیه است، در حالی که معاملات پرداخت سنتی معمولاً چهار یا پنج روز طول می کشند.

ماکاروف توضیح داد که روند سنتی برای پرداخت سوخت گیری مجدد بسیار سنگین است و شامل هزینه های بیش از حد است. وی گفت: «از آنجا كه پیش بینی میزان دقیق سوخت مورد نیاز برای یك پرواز غیرممكن است، شركت های هواپیمایی باید مبلغ زیادی را به اپراتورهای سوخت منتقل كنند تا اطمینان حاصل كنند كه برای تأمین سوخت مجدد كافی است.» ماکاروف اظهار داشت، ابزار جدید، ایمنی داده ها و حداکثر شفافیت را برای همه شرکت کنندگان در یک تراکنش تضمین می کند.

گازپروم ایرو قبلاً روش های مبتنی بر بلاک چین را برای سوخت رسانی به هواپیماها ایجاد کرده است. همانطور که قبلا گزارش شده بود، شرکت تابعه گازپروم نفت با شرکت بزرگ هواپیمایی S7 Airlines روسیه برای همکاری در سیستم تحویل و پرداخت سوخت مبتنی بر دفتر کل توزیع شده در سال 2018 همکاری کرد.

کد خبر: 1399121110MGMMMF

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

پلتفرم گردشگری مبتنی بر بلاک چین در روسیه شروع به کار کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته