پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

شرکت چیلیز 50 میلیون دلار برای توسعه در آمریکا اختصاص داد

شرکت استارتاپ توکن های ورزشی چیلیز (Chiliz) که با شماری از باشگاه های مشهور جهان همکاری می کند، 50 میلیون دلار برای گسترش طرح های خود در آمریکا اختصاص داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، استارتاپ چیلیز که توکن های هواداری باشگاه فوتبال صادر می کند، 50 میلیون دلار برای گسترش کسب و کار خود در بازار ایالات متحده اختصاص داده است.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


الكساندر دریفوس (Alexandre Dreyfus)، مدیرعامل این شرکت، به دكریپت گفت که پیش بینی می كند که امسال با ورود شرکای جدید و رشد اکوسیستم در تابستان، توکن هواداری در پلتفرم سوسیوس (socios.com) این شرکت امسال به پنج برابر افزایش یابد.
این شرکت مستقر در مالت که با تیم های بزرگ فوتبال اروپا از جمله آث میلان و بارسلونا شراکت دارد، در حال حاضر دو شریک آمریکایی در آستین دارد: لیگ حرفه ای مبارزان و یو اف سی (UFC)، سازمان برتر هنرهای رزمی مختلط جهان.

با این وجود برنامه های جدید توسعه چیلیز برای بازار ایالات متحده بیشتر روی ورزش های سنتی مانند فوتبال، فوتبال آمریکایی و بسکتبال متمرکز شده است و هدف اصلی آن راه اندازی توکن های هواداری با امتیازات ویژه از سئی پنج لیگ عمده ورزشی آمریکا است.

دریفوس گفت که از افزایش چشمگیر توکن های هواداری اطمینان دارد اما ورود به بازارهای ایالات متحده نیازمند «تلاشی بزرگتری» است، چراکه در آمریکا لیگ ها کنترل بیشتر تحت کنترل هستند تا اروپا.

ورزش آمریکا آماده توکن های هواداری است

توکن چیلیز با نام CHZ ،Socios.com را راه می اندازد و طرفداران می توانند از طریق فروشگاه و صرافی رمزارزی آن اقدام به خرید توکن تیم های محبوب خود کنند. توکن ها این امکان را می دهند تا در نظرسنجی ها رای بدهند و ترفیع و جوایز ویژه ای دریافت کنند.

چیلیز در حال برنامه ریزی برای یک پیشران آموزشی برای ترویج خدمات خود است و یکی از باورهای غلط پیرامون توکن ها، این است که آن ها را با توکن های تعویض ناپذیر (NFT) اشتباه می گیرند.

در حالی که NFTها در ماه های اخیر رشد خارق العاده ای را تجربه کرده اند و چیزهایی که مشابه NFT است با استقبال روبرو می شود، دریفوس روشن ساخت که توکن هایی که هواداران خریداری می کنند، NFT نیستند. وی توضیح داد: «کاری که ما می کنیم بیشتر بر روابط هواداران با تیم متمرکز است.»

توکن های هواداری در میان هواداران و لیگ های فوتبال اروپا به محبوبیت دست یافته است، چرا که تعامل با پایگاه های جهانی هواداران را ترویج می کند. به عنوان مثال، تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا به تازگی تخمین زده است که 99 درصد از 400 میلیون هوادار جهانی آن هرگز پا به ورزشگاه تورین نگذاشته اند. توکن ها تیم ها را قادر می سازند که به کل مخاطبان خود دسترسی داشته باشند.

دریفوس گفت اکنون بهترین زمان برای ورود چیلیز به بازار آمریکا است. او گفت: «بیشتر تیم های آمریکایی برندهای جهانی هستند که در ارتباط با هواداران جهانی خود و درآمدزایی از آن مشکل دارند. بازارهای نوظهور و جوانان تحصیل كرده به شدت دیجیتالی، دنبال تجربه جدیدی هستند.»

به گفته دریفوس، تارنمای FanMarketCap که قیمت توکن های هواداری و اطلاعات بازار آن را پیگیری می کند، مانند کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) در بازار رمزارز است. در حال حاضر ارزش کل بازار همه توکن های هواداری 196 میلیون دلار و حجم معاملات 24 ساعته 48 میلیون دلار است.

خبر توسعه چیلیز در حالی منتشر می شود که رمزارزها طی ماه های اخیر پس از چندین سرمایه گذاری خبرساز در بیت کوین توسط افرادی مانند ایلان ماسک و جک دورسی، شاهد رشد بوده است.

در حالی که هواداران ورزشی منتظر کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا هستند تا به استادیوم ها برگردند، توکن های هواداری می تواند راهی خوب برای پول درآوردن لیگ های بی پول باشد.

ماه گذشته قهرمان هفت باره لیگ قهرمانان اروپا، تیم آث میلان، توکن هواداری ACM خود را فروخت و فقط در عرض چند ساعت بیش از 6 میلیون دلار درآمد کسب کرد. به نظر نمی رسد که این آخرین تیمی باشد که وارد این بازار رو به رشد می شود.

کد خبر: 1399121503AAMMMF

مطالب مرتبط:

بایننس قالب جدید عرضه اولیه صرافی خود را با توکن هواداری آث میلان آزمایش کرد

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته