جمعه 10 فروردین 1403

شکایت یک قربانی کلاهبرداری سیم کارتی از شرکت تی موبایل

یک قربانی کلاهبرداری تعویض سیم کارت که صدها هزار دلار رمزارز خود را از دست داده، از شرکت تی موبایل به خاطر ناتوانی در محافظت از مشتریان شکایت کرده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، شرکت مخابراتی تی موبایل (T-mobile) به خاطر غفلت و ناتوانی در حفاظت از اطلاعات مشتریان مورد انتقاد قرار گرفته است. قربانی کلاهبرداری تعویض سیم کارت که 15 واحد بیت کوین (به ارزش 450 هزار دلار) خود را از دست داده، این شرکت را متهم به تسهیل غیرمستقیم این کلاهبرداری کرده است.
کلاهبرداری تعویض سیم کارت در سال های اخیر به تاکتیکی پرکاربرد میان مجرمان تبدیل شده است. در این نوع کلاهبرداری، مجرمان با ثبت شماره سیم کارت قربانی به نام خود از طرق مختلف، می توانند پیامک ها و تماس های او را به سیم کارت خود انتقال دهند.
آنها از این طریق به اطلاعات اینترنتی و حساب های شبکه های اجتماعی او دسترسی پیدا می کنند و می توانند از تأیید هویت های دو مرحله ای عبور کنند.

بیشتر بخوانید: مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

کلوین چنگ (Calvin Cheng) قربانی این کلاهبردای که شکایت خود را 8 فوریه ثبت کرده، اینگونه توضیح داد:
«یک شخص ثالث با اهداف مجرمانه شرکت مخابراتی را متقاعد می کند که دسترسی به شماره سیم کارتی یکی از مشتریان خود را به سیم کارت منتقل کند که در اختیار آن مجرم است. این نوع از به دست گرفتن کنترل یک حساب اقدامی نیست که یک مجرم به تنهایی بتواند انجام دهد، بلکه نیازمند دخالت جدی شرکت مخابراتی برای انتقال سیم کارت به یک شخص غیرمجاز است.»
به گفته چنگ، در ماه مه سال 2020 نیز یک تعویض سیم کارت موفقیت آمیز «برندن بوچنان» هم بنیان گذار شرکت رمزارزی ایتریتیو کپیتال (Iterative Capital) را که او هم مشتری تی موبال بود، هدف گرفت.
چنگ چند ماه پیش از این حادثه چندین تراکنش موفق با بوچنان برای خرید بیت کوین داشته و با او از طریق تلگرام و یک صرافی رمزارز تحت مدیریت شرکت او در ارتباط بوده است.
مجرمان پس از تعویض سیم کارت بوچنان، از آن طریق با چنگ تماس گرفته و خود را به جای او جا زده اند. آن ها سپس چنگ را ترغیب به فروش بیت کوین خود کرده اند و چنگ نیز با این تصور که با بوچنان در ارتباط است، بیت کوین خود را به آدرس آنان منتقل کرده است.
چند روز بعد از این اتفاق، بوچنان را مشتریان سامانه ایتریتیو تماس گرفته و آن را در جریان موضوع گذاشته است. چنگ موضوع را به مامور اف بی آی اطلاع داده و در حال حاضر آن ها به دنبال یافتن هویت کلاهبرداران هستند.

مطالب مرتبط:

سرقت رمزارز با کلاهبرداری سیم کارتی

سرقت رمزارز در کلاهبرداری تعویض سیم کارت

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته