جمعه 10 فروردین 1403

طلا آماده رسیدن به بالاترین سود هفتگی در سه هفته گذشته

طلا در روز جمعه در نزدیکی بالاترین حد یک ماهه خود که در جلسه قبل رخ داد معامله شد، و شمش برای سود هفتگی بیش از 1 درصد آماده شد، زیرا دلار و سوددهی اوراق خزانه داری تضعیف شدند، و یک جهش غافلگیرانه در تعداد افراد مدعی بیکاری در ایالات متحده رقم خورد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 1.755.91 دلار در هر اونس ثابت ماند، در حالی که روز پنجشنبه به بالاترین حد از 1 مارس با 1758.45 دلار رسیده بود. این فلز، پس از ثبت زیان در دو هفته گذشته، تا اینجا به سود تقریبی 1.5 درصدی در این هفته دست یافته است. با این وجود معاملات آتی طلای ایالات متحده در روز جمعه با 0.1 درصد کاهش به 1756.20 دلار در هر اونس رسید.

دلار آمریكا در برابر سبد ارز های دیگر به پایین ترین حد در دو هفته گذشته رسید، زیرا هفته گذشته تعداد آمریكایی هایی كه ادعای بیكاری می كنند افزایش یافته است.

پس از اعلام نظرات همسو با بازار رییس فدرال رزرو، جروم پاول، سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه تحت فشار قرار گرفت.

پاول متذکر شد که انتظار می رود افزایش قیمت ها در این سال موقتی باشد و هشدار داد که افزایش موارد ابتلا کووید 19 می تواند روند بهبود اقتصادی را آرام کند.

بانک مرکزی ایالات متحده قصد دارد موضع فوق العاده آسان خود را حفظ کند حتی اگر داده ها حاکی از رشد مجدد اقتصاد باشد.

طبق گزارش های جلسه، سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا درباره افزایش کمتر خرید اوراق قرضه بحث کردند. جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز پنجشنبه کشورهای بزرگ را تشویق کرد تا محرک مالی قابل توجه جدیدی را برای اطمینان از بهبود قوی اقتصادی اضافه کنند.

نقره بدون تغییر در 25.45 دلار ایستاد و برای بیشترین سود هفتگی در چهار هفته گذشته آماده شد.
پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2618.51 دلار رسید. پلاتین با افت 0.3 درصدی به 1225.95 دلار رسید اما برای دومین سود هفتگی متوالی آماده شد.

کد خبر: 1400012002MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته