پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال نئو (NEO)

نئو NEO خود را به عنوان یک اکوسیستم به سرعت در حال رشد و در حال توسعه معرفی می کند که هدف آن تبدیل شدن به بنیادی برای نسل بعدی اینترنت است، اقتصادی جدید که در آن پرداخت ها، هویت ها و دارایی های دیجیتالی شده در کنار هم قرار می گیرند.

این پروژه در ابتدا به عنوان Antshares شناخته می شد، و اعتقاد بر این بود که این پروژه اولین بلاک چین عمومی در کشور چین است که در فوریه 2014 راه اندازی شد. پس از آن سه سال بعد این پلتفرم منبع باز به نئو تغییر نام داد.

علاوه بر ایجاد یک جامعه جهانی از توسعه دهندگان که زیرساخت های جدیدی را برای شبکه ایجاد می کنند و موانع موجود را کاهش می دهند، تیم سازنده نئو یک ابتکار به نام اکو بوست را اجرا می کنند که برای تشویق مردم به ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند در بلاک چین آن طراحی شده است.

نئو اغلب به نسخه چینی شبکه اتریوم تشبیه شده است.

چه کسانی بنیانگذار نئو هستند؟

بنیانگذاران نئو و پیش از آن Antshares ، دا هونگفی و اریک ژانگ هستند. هر دو به عنوان رئیس بنیاد نئو خدمت می کنند که هدف آن ترویج پذیرش بلاک چین است.

دا هونگفی گفته است که اگر چه اینترنت اختراع بزرگی است، اما دارای نقایص بسیاری است، و این بدان معنی است که مصرف کنندگان روزمره همیشه بر داده های خود کنترل ندارند. این کارآفرین معتقد است که برنامه های بلاک چین در نهایت به جریان اصلی تبدیل می شوند.

اریک ژانگ نویسنده الگوریتم «تحمل خطای بیزانس تفویض شده» است، که هدف آن جلوگیری از مشارکت کنندگان غیرقابل اعتماد برای شرکت در عملیات بلاک چین است. این فناوری در زنجیره بلوکی نئو مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین به عنوان توسعه دهنده اصلی این شبکه فعالیت کرد و در توسعه «نئو 3.0»، نسخه بعدی زیرساخت های پروژه، نقشی اساسی دارد.

چه چیزی نئو را منحصر به فرد می کند؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، این پروژه نئو 3.0 را توسعه داده است که منجر به افزایش امنیت شبکه و تعداد پردازش های بیشتری در ثانیه می شود.

برخلاف بسیاری از بلاک چین های دیگر، این شبکه همچنین دارای دو توکن بومی NEO و GAS است .در حالی که NEO به عنوان توکن سرمایه گذاری عمل می کند و به مردم امکان می دهد در رای گیری مربوط به بهبود بلاک چین مشارکت کنند، GAS برای پرداخت کارمزد تراکنش های انجام شده در شبکه استفاده می شود.

همچنین تعداد کمی از پروژه های بلاک چین مانند نئو به راه اندازی صندوق توسعه می پردازند. اکو بوست سال 2019 آغاز به کار کرد و به عنوان ابتکاری ارائه می شود که پشتیبانی کاملا تمام وقت برای پروژه های با پتانسیل بالا، از جمله کمک هزینه، پشتیبانی فنی و تبلیغ در رسانه های اجتماعی را ارائه می دهد.

چه تعداد سکه نئو (NEO) در گردش وجود دارند؟

در زمان نوشتن این مقاله، 70.5 میلیون NEO در گردش است و در مجموع 100 میلیون توکن عرضه می شود. توکن های NEO استخراج نمی شوند و در واقع، تمام 100 میلیون آنها هنگام راه اندازی بلاک چین تولید شده اند.

این توکن ها به صورت 50/50 توزیع شدند، نیمی از آن به شرکت کنندگان در فروش توکن اختصاص یافت و نیمی دیگر بین توسعه دهندگان و شورای نئو تقسیم شد. در آن زمان تأیید شد که این وجوه برای سرمایه گذاری در پروتکل بلاک چین دیگری که این سازمان پشتیبانی می کند استفاده خواهد شد.

در همین حال، هر زمان که بلوک جدیدی ایجاد شود، تقریبا هر 20 ثانیه GAS تولید می شود. تعداد توکن های ایجاد شده به تدریج هر ساله کاهش می یابد و تخمین زده می شود که 22 سال طول بکشد تا کل عرضه 100 میلیونی در گردش باشد.

امنیت شبکه نئو چگونه است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نئو از تحمل خطای بیزانس استفاده می کند و تخمین زده می شود که بلاک چین قادر به پردازش هزاران تراکنش در ثانیه باشد.

به گفته نئو، مکانیسم تحمل خطای بیزانس تفویض شده (dBFT) از الگوریتم تحمل خطای بیزانس عملی الهام گرفته شده است.

از طریق dBFT ، زمانی که حداقل دو سوم نمایندگان به اجماع برسند، بلوک ها به زنجیره بلوک اضافه می شوند، و امید می رود که این امر از ورود بازیگران بد و تضعیف روند روان شبکه جلوگیری کند.

نئو (NEO) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

NEO را می توان در تعدادی از صرافی ها خریداری کرد از جمله بایننس، پولونیکس و هیت بی تی سی. اما به صورت جهانی در دسترس نیست و توسط برخی از پلتفرم ها مانند کوین بیس پشتیبانی نمی شود.

کد خبر: 1400012003MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته