پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر شد، اما تضعیف دلار و فشار فزاینده ناشی از تورم این کاهش را محدود کرد، و با این حال شمش برای سومین سود هفتگی متوالی آماده می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1871.50 دلار در هر اونس رسید، اما این هفته تاکنون 1.6 درصد سود کرده است. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.6 درصد کاهش به 1871 دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: «داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته، به ما درباره رشد تورم هشدار می دهد، به این معنی که شاخص سوددهی و شاخص دلار کاهش یافته اند و فاکتور های حمایتی نیرومندی برای طلا وجود دارد.»

« به نظر می رسد امروز شاهد یک افت کوتاه مدت هستیم، که فاکتور های دیگر در آن وجود ندارد، و شاهد یک چرخش کاملاً جهت دار نیستیم. علاوه بر این، من معتقدم که حرکت صعودی برای طلا ایجاد شده است زیرا سرمایه گذاران اکنون معتقدند که قیمت ها از پایین ترین سطح ساختاری برخوردار شده اند.»

شاخص دلار به یکی از پایین ترین حدود در برابر رقبای خود قرار گرفت و برای یک ضرر هفتگی آماده می شود، در حالی که شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری نیز کاهش یافت.

داده های اخیر نشان دهنده افزایش قیمت ها در ایالات متحده و انگلستان است و نگرانی هایی را در مورد رشد شدید تورم ایجاد کرده و جذابیت طلا به عنوان یک پرچین در برابر افزایش داده است.

نشان دهنده شاخص احساس، یعنی دارایی های SPDR Gold Trust ، بزرگترین صندوق قابل مبادله با پشتوانه طلا در جهان، با 0.6 درصد افزایش به 1037.09 تن در روز پنجشنبه رسید.

با این حال، احساس ریسک در بازار های گسترده تر مالی رو به بالا بوده است، زیرا امیدواری در مورد بهبود شرایط اقتصادی وجود دارد، و تقاضا برای طلا به عنوان یک پناهگاه امن را کاهش می دهد.

داده های روز پنجشنبه نشان داد که تعداد آمریکایی هایی که در خواست های مزایای بیکاری جدیدی ثبت کرده اند، هفته گذشته بیش از 500000 نفر کاهش یافته است.

نظرسنجی رویترز نشان داد، اقتصاد انگلستان امسال بسیار سریعتر از آنچه انتظار می رفت رشد خواهد کرد، زیرا برنامه واکسیناسیون ویروس کرونا به سرعت در حال انجام است، و به کسب و کارها امکان بازگشایی مجدد می دهد و اطمینان را افزایش می دهد.

هر اونس پالادیوم با کاهش 0.9 درصدی به 2826.22 دلار رسید، نقره با 0.3 درصد کاهش به 27.65 دلار رسید. پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1197.51 دلار رسید، اما برای دومین ضرر هفتگی متوالی آماده شد.

کد خبر: 1400023101MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

مطالب داغ هفته