شنبه 8 اردیبهشت 1403

فشار بر دولت بایدن جهت تشدید رگولاتوری رمزارز ها

یک کار گروه ویژه خصوصی گزارشی را به دولت بایدن ارائه کرده است که شامل توصیه هایی برای تشدید رگولاتوری ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین با هدف مبارزه با باج افزار هاست. این کار گروه ویژه نوشت: «بخش ارزهای دیجیتال که جرایم باج افزار را امکان پذیر می کند، باید دقیق تر رگولاتوری شود.»

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، یک کار گروه ویژه، که توسط «انستیتوی امنیت و فناوری» سازمان یافته است، روز پنجشنبه گزارشی با عنوان «مبارزه با باج افزار» را با 48 توصیه به دولت بایدن ارائه داد که هدف برخی از آنها تقویت رگولاتوری رمزارز ها است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این توصیه ها توسط «کار گروه ویژه باج افزار» (RTF) تهیه شده است، که گزارش آن را «ائتلافی گسترده از متخصصان داوطلب از صنعت، دولت، مجریان قانون، جامعه مدنی، بیمه های امنیت سایبری و سازمان های بین المللی» توصیف می کند. هدف آن ارائه یک چارچوب استراتژیک برای یک رویکرد سیستمی و جهانی برای کاهش مشکل باج افزار است.

این گزارش ادعا می کند که «پرداخت باج افزار به طور معمول با ارز دیجیتال انجام می شود»، که ردیابی آن دشوار است.

در یکی از توصیه های اولویت دار که در این گزارش آمده است، می خوانیم:
«بخش ارزهای دیجیتال که جرم باج افزار را امکان پذیر می کند باید دقیق تر رگولاتوری شود. دولت ها باید صرافی های رمزارز را مجبور به رعایت و اجرای موارد قانونی مانند شناخت مشتری (KYC)، و ضد پولشویی (AML) کنند و با تامین مالی تروریسم (CFT) نیز مبارزه کنند.»

در این گزارش برخی از توصیه های مربوط به رمزارز آمده است: ایجاد اهرم های جدید برای اشتراک داوطلبانه شاخص های پرداخت ارز دیجیتال، ایجاد تشویق برای اشتراک گذاری داوطلبانه اطلاعات بین نهادهای رمزارزی، اجرای قانون، و متمرکز کردن تخصص در مصادره ارزهای دیجیتال از مجرمان.

جزئیات این گزارش می گوید: «استفاده از ارز دیجیتال بر چالش شناسایی مجرمان باج افزار اضافه می کند، زیرا نسبت دادن این پرداخت ها به هرکسی دشوار است. مجرمان باج افزاری همچنین می توانند تراکنش های خود را از طریق سرویس های میکسر ارزهای دیجیتال کاملا پنهان کنند. این همچنین خاطر نشان می کند که برخی از گروه ها همچنین درخواست پرداخت پول از طریق سکه های حریم خصوصی مانند مونرو را دارند. با این حال، این کارگروه ویژه اشاره کرد که در حال حاضر، این سکه ها به اندازه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال لیکویید نیستند.

اعضای RTF شامل اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) ، آژانس ملی جرایم برینانیا (NCA) و نمایندگان سرویس مخفی ایالات متحده (USSS) ، مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان (NCSC) و واحد هماهنگی جرایم اینترنتی کانادا می باشد.

این گزارش می افزاید: «باج هایی که توسط شرکت های خصوصی پرداخت می شود هر ساله میلیون ها دلار را به مجرای سرمایه های جنایی اضافه می کند. کل مبلغ پرداختی توسط قربانیان باج افزار در سال 2020 با افزایش 311 درصدی به ارزش تقریبی 350 میلیون دلار ارز دیجیتال رسید.»

کد خبر: 1400021007MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته