سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور اتریش و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور اتریش

اتریش، با نام رسمی جمهوری اتریش، کشوری محصور در خشکی در منطقه آلپ شرقی در قسمت جنوبی اروپای مرکزی است. این کشور از 9 ایالت فدراسیون (بوندسلندر) تشکیل شده است که یکی از آنها وین، پایتخت اتریش و بزرگترین شهر کشور است. اتریش از شمال غربی با آلمان، از شمال با جمهوری چک، از شمال شرقی با اسلواک ، از شرق با مجارستان، از جنوب با اسلوونی و ایتالیا و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است. اتریش 83،879 کیلومتر مربع مساحت را اشغال می کند و نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت دارد. در حالی که زبان آلمانی زبان رسمی این کشور است، بسیاری از اتریشی ها به صورت غیر رسمی با انواع گویش های باواریایی ارتباط برقرار می کنند.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


اتریش در ابتدا در حدود سال 976 ظهور کرد و به یک دوک نشین و آرشیدوک نشین تبدیل شد. در قرن شانزدهم، اتریش به عنوان قلب سلطنت هابسبورگ و شاخه کوچک دودمان هابسبورگ به عنوان یکی از تأثیرگذارترین سلسله های سلطنتی در تاریخ شروع به کار کرد.

به عنوان یک آرشیدوک نشین، این یک جز اصلی و مرکز اداری امپراتوری مقدس روم بود. در اوایل قرن نوزدهم، اتریش امپراتوری خود را تأسیس کرد، که به یک قدرت بزرگ و قدرت پیشرو در کنفدراسیون آلمان تبدیل شد، اما پس از شکست در جنگ اتریش و پروس در سال 1866، مسیر خود را به طور مستقل از سایر ایالت های آلمانی دنبال کرد. در سال 1867، در سازش با مجارستان، سلطنت دوگانه اتریش-مجارستان تأسیس شد.

اتریش به دنبال ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند، جانشین احتمالی تخت سلطنت اتریش و مجارستان، در زمان امپراتور فرانتس ژوزف درگیر جنگ جهانی اول شد. پس از شکست و انحلال سلطنت، جمهوری آلمان-اتریش با هدف اتحاد با آلمان ظهور کرد، اما متفقین جنگ جهانی اول از دولت جدید حمایت نکردند و این کشور همچنان ناشناخته باقی ماند.

در سال 1919 جمهوری اول اتریش جانشین حقوقی اتریش شد. در سال 1938، آدولف هیتلر متولد اتریش، که به مقام صدارت رایش آلمان تبدیل شد، موفق به ضمیمه کردن اتریش به رایش شد. پس از شکست آلمان نازی در سال 1945 و یک دوره طولانی اشغال متفقین، اتریش دوباره به عنوان یک کشور دموکراتیک مستقل و خودگردان اداره می شود که به جمهوری دوم معروف است.

اتریش یک دموکراسی نیابتی پارلمانی است که در آن یک رئیس جمهور و یک صدر اعظم به طور مستقیم توسط رای مردم انتخاب می شوند. مناطق عمده شهری اتریش شامل وین، گراتس، لینز، سالزبورگ و اینسبروک است. اتریش از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه به طور مداوم در بین 20 کشور ثروتمند جهان قرار دارد. این کشور به سطح بالایی از زندگی دست یافته است و در سال 2018 از لحاظ شاخص توسعه انسانی در رتبه 20 جهان قرار گرفت. وین به طور مداوم در شاخص های کیفیت زندگی در سطح بین المللی قرار دارد.

جمهوری دوم در سال 1955 بی طرفی خود را در امور سیاسی خارجی اعلام کرد. اتریش از سال 1955 عضو سازمان ملل است و در سال 1995 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. این کشور میزبان سازمان امنیت و همکاری اروپا و همچنین اوپک است. اتریش یکی از بنیانگذاران اینترپل است. همچنین توافق نامه شینگن را در سال 1995 امضا کرد، و ارز یورو را در سال 1999 تصویب کرد.

قوانین ارزهای دیجیتال در اتریش

اقتصاد اتریش

اتریش بر پایه سرانه تولید ناخالص داخلی به دلیل اقتصاد بسیار صنعتی و توسعه بازار اقتصادی اجتماعی، مرتباً از نظر این شاخص در جایگاه بالایی قرار دارد. تا دهه 1980 بسیاری از بزرگترین شرکتهای صنعتی اتریش ملی شدند. در سال های اخیر، با این حال، خصوصی سازی باعث کاهش دارایی های دولتی به سطحی قابل مقایسه با سایر اقتصادهای اروپا شده است. جنبشهای کارگری به ویژه تأثیرگذار هستند و تأثیر زیادی بر سیاستهای کارگری و تصمیمات مربوط به گسترش اقتصاد دارند. در کنار یک صنعت بسیار پیشرفته، جهانگردی بین المللی مهمترین بخش اقتصاد اتریش است.

آلمان از نظر تاریخی شریک تجاری اصلی اتریش بوده است، و این، اتریش را در برابر تغییرات سریع اقتصاد آلمان آسیب پذیر می کند. اتریش از زمان عضویت در اتحادیه اروپا، روابط نزدیکتری با دیگر اقتصادهای اتحادیه اروپا پیدا کرده است و از این طریق وابستگی اقتصادی خود را به آلمان کاهش داده است. علاوه بر این، عضویت در اتحادیه اروپا باعث هجوم سرمایه گذاران خارجی شده است که به دلیل دسترسی اتریش به بازار واحد اروپا و همجواری با اقتصادهای مشتاق اتحادیه اروپا جذب شده اند. رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2006 به 3.3 درصد رسید. حداقل 67 درصد واردات اتریش از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

از زمان سقوط کمونیسم، شرکتهای اتریشی نقش فعال و تحکیم کننده ای در اروپای شرقی داشته اند. بین سالهای 1995 و 2010، 4868 ادغام و اکتساب با ارزش کلی 163 میلیارد یورو با مشارکت شرکت های اتریشی اعلام شده است.

بزرگترین معاملات با مشارکت شرکتهای اتریشی عبارتند از: تملک «بانک اتریش» توسط «بانک هایپو وراینس» به مبلغ 7.8 میلیارد یورو در سال 2000، خرید «هولدینگ خودروسازی پورشه سالزبورگ» توسط گروه «فولکس واگن» به مبلغ 3.6 میلیارد یورو در سال 2009 و تملک بانک «کامرسیالا رومانیا» توسط «گروه ارسته» با قیمت 3.7 میلیارد یورو در سال 2005.

گردشگری در اتریش تقریباً 9 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد. در سال 2007، اتریش با دریافت 18.9 میلیارد دلار آمریکا در رتبه 9 جهانی دریافت های جهانگردی قرار گرفت. در ورود گردشگران بین المللی، اتریش با 20.8 میلیون گردشگر در رتبه دوازدهم جهان قرار گرفت.

اقامت در اتریش

اقامت اتریش در سال 2020 از طریق روش های متعدد برای افراد متقاضی مهاجرت به اتریش امکان پذیر است.

ارز دیجیتال اتریش

اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در اتریش می توان اقامت این کشور را همزمان برای دو خانواده اخذ نمود. طبق قوانین مهاجرت اتریش، با ثبت یک شرکت، مدیر عامل و سهامدار شرکت به همراه خانواده هایشان واجد شرایط اخذ اقامت اتریش خواهند شد.

این شرکت باید برنامه بیزنسی داشته باشد که موسسه سام این برنامه را تهیه و نگارش خواهد کرد. در نظر داشته باشید داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس یا بالاتر برای سهامداران شرکت الزامیست. همچنین سرمایه اولیه شرکت حداقل 35000 یورو بوده که نصف این مبلغ به حساب اتریشی واریز شده و پس از اخذ اقامت قابل برداشت می باشد.

اقامت اتریش از طریق کار

در روش ویزای کار قوانین متحدی در اتحادیه اروپا وجود دارد که همه کشورهای عضو از آن تبعیت می کنند. به عنوان مثال افرادی که ویزای کار ندارند و تمایل دارند که برای کار در اروپا اقدام نمایند، باید در ابتدا یک کار فرما در اتریش داشته باشند و این کارفرما کار مورد نظر را سه ماه در اتریش آگهی کرده اما اگر کسی در کل اتریش حاضر به پذیرفتن آن نباشد سپس سه ماه در سطح اتحادیه اروپا آگهی کنند و اگر مجددا کسی حاضر به پذیرش کار نباشد در این صورت است که میتواند برای فرد خارج از اتحادیه اروپا دعوت نامه بفرستد تا شخص متقاضی ویزای کار خود را اخذ کند. در صورتی که متقاضی مشغول به کار شده و مالیات پرداخت کند، می تواند موفق به دریافت اقامت اتریش شود.

شما می توانید با کسب یک سری از امتیازات، ویزا و اقامت کشورهای عضو اتحادیه را به دست آورید. همانطور که می دانید کشور هایی مانند اتریش، آلمان، دانمارک، آفریقای جنوبی و … متقاضیان بسیار زیادی در رابطه با ویزای کار دارند که هدف اصلی این افراد کسب درآمد بالا و همچنین اقامت اروپا می باشد.

اقتصاد اروپا از زمان تشکیل اتحادیه اروپا به صورت یکپارچه در آمده است و حتی قوانین کار در کشور های این اتحادیه تقریبا مشابه است. این کشور ها، همچنین در اعطای اجازه اقامت و تابعیت هم به صورت مشابه در اکثر اوقات عمل می کنند.

بدیهی است افرادی که مشغول به تحصیل در اروپا می باشند و یا مدارک تحصیلی خود را از اروپا اخذ کرده باشند، شانس بیشتری در خصوص پیدا کردن شغل و اخذ اقامت اتریش با مجوز کار خواهند داشت.

گفتنی است، افرادی که موفق به اخذ ویزای کار اتریش می شوند، پس از حدودا چهار سال کار در اتریش و پرداخت مالیات به دولت اتریش، می توانند موفق به اخذ اقامت دائم اتریش شوند.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

تحصیل در اتریش مانند خیلی از کشورها در دوره لیسانس 4 سال، در دوره فوق لیسانس 2 سال و در دوره دکتری 4 سال است و در تمام این دوره ها تحصیل رایگان می باشد. دانشجویانی که در اتریش تحصیل میکنند 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند. پس از فارغ التحصیلی کارت قرمز – سفید – قرمز به فرد دانشجو داده میشود تا در این مدت یکساله برای اقامت اتریش و تمدید ویزا اقدام کند. به عنوان مثال کاری را پیدا کند یا یک تجارت راه اندازی کند تا بتواند اقامت اتریش را اخذ نماید.

اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری

یکی از طرق مهاجرت به اتریش، روش سرمایه گذاری است. صرفا سرمایه گذاری بدون فعالیت بیزینسی منجر به اخذ اقامت نمی گردد اما سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار می تواند راهی برای دریافت اقامت اتریش باشد. در این روش افراد باید در ابتدا از طریق کشور ثالث وارد کشور اتریش شوند و در آنجا شرکتی به ثبت برسانند.

زمانی که شرکت به ثبت رسید باید یک طرح توجیهی ارائه دهند که دولت باید با این طرح موافقت نماید، بعد از موافقت با طرح توجیهی سرمایه را به تناسب وارد کشور اتریش نموده، اقامت اتریش را اخذ کرده و تجارت آغاز می شود. در مدت 5 سال باید شخص سرمایه گذار نشان دهد که مالیات پرداخت کرده و حقوق خودش به عنوان مدیر عامل و همکارانش بدون مشکل برداشت شده باشد و پس از آن این اقامت موقت به اقامت دائم اتریش تبدیل خواهد شد.

اقامت اتریش از طریق نامزدی

در ویزای نامزدی فرد باید دقیقا مانند ازدواج، یک فرد را مورد نظر داشته باشد و دقیقا مراحل ویزای ازدواج پشت سر گذاشته شود اما در این روش تفاوت هایی با ویزای ازدواج وجود دارد، آن هم اینکه اولا شانس بسیار کمتری نسبت به ویزای ازدواج دارد و چون سند ازدواجی در میان نیست، لذا مدارکی که افسر ویزا به آنها استناد می کند مدارکی است از قبیل: عکس های دو نفره، اس ام اس هایی که بین آنها رد وبدل میشود، عکس هایی از فضای چت روم و ….

اقامت اتریش از طریق ازدواج

در ویزای ازدواج شخص متقاضی باید شخص مقابل که حاضر به ازدواج با او باشد را مد نظر داشته باشد، پس از ازدواج، سند ازدواج و سایر مدارک هویتی و مدارک مورد نیاز اتریش را به سفارت آن کشور تحویل داده و درخواست اخذ ویزا می کنند و پس از طی مراحل قانونی می توان اقامت اتریش و در نهایت تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

اقامت اتریش از طریق تولد

در بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر اتریش، قوانین تولد فرزند از اصل خون تبعیت می کند و هر کودکی که در این کشور متولد می شود تابعیت و اقامت خود را از تابعیت پدر و مادرش اخذ می کند و والدین تابعیت هر کشوری را داشته باشند فرزند نیز همان تابعیت را دریافت می کند. از این رو اخذ اقامت اتریش به واسطه تولد امکان پذیر نمی باشد.

اقامت اتریش از طریق کارت قرمز-سفید-قرمز

هر فرد با اخذ کارت قرمز- سفید – قرمز این اجازه کار در اتریش را دارند. این کارت به فرد اجازه کار در کشور اتریش را بدون هیچ محدودیتی می دهد.

افرادی که در کشور اتریش فارغ التحصیل می شوند می توانند به راحتی این کارت را اخذ نمایند. به طور مثال اگر شما مقطع لیسانس را در کشور اتریش بگذرانید، می توانید بدون اینکه نگران برگشت یا ادامه تحصیل باشید کارت قرمز-سفید-قرمز را دریافت نماید و به دنبال کار مدنظر خود باشید.

قوانین ارز های دیجیتال در اتریش

وزارت دارایی اتریش رمزارزها را به عنوان پول قانونی یا ابزارهای مالی واجد شرایط نمی داند. در عوض، آنها را به عنوان کالاهای (نامشهود) دیگر طبقه بندی می کند. این وزارت همچنین اظهار داشت که رمزارزها برای اهداف مالیات بر درآمد همانند دارایی های تجاری دیگر تلقی می شوند. بر طبق این وزارت، استخراج به طور کلی یک فعالیت تجاری است و به همین خاطر مانند هر تولید کالا دیگر با آن رفتار می شود. همین امر در مورد عملکرد سیستم عامل های معاملات آنلاین و خودپردازهای رمزارزها نیز اعمال می شود.

با توجه به مالیات بر ارزش افزوده، وزارت دارایی از فقه دیوان دادگستری اروپا در هیدوست پیروی می کند. معاملات مبادله ارز سنتی با بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی و بالعکس از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی که به عنوان روش های پرداخت برای خدمات یا کالاها مورد استفاده قرار می گیرند، همانند روش های سنتی پرداخت تلقی میشوند. استخراج مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست، زیرا گیرنده ی قابل شناسایی وجود ندارد.

بانک ملی اتریش بیت کوین را به عنوان ارز واجد شرایط نمی داند، چرا که به دلیل محدودیت شدید در کمیت و عدم تثبیت اختیار مرکزی، عملکردهای معمول پول را برآورده نمی کند. در حال حاضر بیت کوین مشمول قانون پول الکترونیک یا قانون خدمات پرداخت نیست. اوالد نووتنی، رییس بانک ملی اتریش، به خطرات رمزارزها اشاره کرده است.

وی اظهار داشت که بیت کوین, و رمزارزهای دیگر سرمایه گذاری های بسیار سوداگرانه ای هستند که خطرات زیادی را برای افراد به دنبال دارد. بنابراین او از ابتکار وزیر دارایی فدرال، هارتویگ لوگر، برای ایجاد یک شورای تنظیم فناوری مالی برای تنظیم رمزارها استقبال کرد. علاوه بر این، وی از اصلاحیه بخشنامه های پولشویی اتحادیه اروپا و همچنین پیشنهاد وزارت دارایی اتریش مبنی بر الزام دفترچه برای عرضه اولیه سکه و مجوز معرفی توسط سازمان بازار مالی ابراز حمایت کرد. سرانجام وی افزود که هرگونه طرح تنظیم مقررات باید با بهبود آموزش مالی مردم تکمیل شود.

سازمان بازار مالی مانند بانک ملی اتریش به سرمایه گذاران در مورد خطرات رمزارزها هشدار داده است. این سازمان بیان کرد که ارزهای مجازی مانند بیت کوین و پلتفرم های تجاری توسط سازمان بازار مالی نه تنظیم و نه نظارت می شوند. سازمان بازار مالی آنها را به عنوان ابزارهای پرداخت حقوقی قانونی یا ارزهای خارجی قابل تجارت واجد شرایط نمی داند. با این حال، اشاره کرده است که برخی از مدل های تجاری ممکن است به مجوز از طرف سازمان بازار مالی نیاز داشته باشند. سازمان بازار مالی به صورت مورد به مورد تصمیم می گیرد که آیا یک عرضه اولیه سکه نیاز به مجوز دارد یاخیر.

کد خبر: 1400010607HFMCMF

مطالب مرتبط:

قوانین ارز های دیجیتال در کشور برزیل

قوانین رمزارزها در کشور کاستاریکا

قوانین رمزارزها در کشور کلمبیا

قوانین رمزارزها در کشور شیلی

قوانین رمزارزها در کشور کانادا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته