جمعه 10 فروردین 1403

کارآفرین آمریکایی: ممنوعیت بیت کوین گزینه خوبی است

میلیاردر و سرمایه گذار برجسته آمریکایی معتقد است که احتمال خوبی وجود دارد که ایالات متحده بیت کوین را به همان شیوه طلای سال 1934 ممنوع کرده است تا از سیستم پولی خود محافظت کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، مدیر صندوق سرمایه، سرمایه گذار و کار آفرین «ری دالیو» نظرات خود را در مورد آینده بیت کوین با بیان اینکه ممنوعیت این رمزارز در ایالات متحده احتمال خوبی است، بیان کرد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


دالیو چگونگی علاقه بانک های مرکزی به کنترل عرضه و تقاضای کشور مربوطه را بیان کرد.

دلیو گفت: «آنها (بانکها) تصمیم گرفتند که انحصار امور بانکی در یک کشور به نفع آنها باشد»، و افزود که وقتی انواع دیگر پول، مانند رمزارز، عرضه خود و تقاضا خود را ایجاد می کنند اوضاع می تواند خراب شود.

بانک ها رقیب نمی خواهند

بازار رمزارز به لطف فشار سازمانی برای ارزهای دیجیتال، از یک روند صعودی عالی لذت می برد. شرکت های سرمایه گذاری، مدیران و سایر شرکت های بزرگ مانند گلدمن ساکس، وان اِک و فیدلیتی گزارش هایی را برای راه اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) به کمیسیون اوراق بهادار و بورس ارائه داده اند. به طور طبیعی، این امر باعث شده تا بانک های مرکزی در مورد تأثیر دارایی های دیجیتال تجدید نظر کنند.

بانکهای مرکزی بیشتری با ظهور فناوری های جدید در فضای فناوری مالی سازگار می شوند، برخی حتی امکان عرضه CBDC (ارز دیجیتال بانک مرکزی) را نیز بررسی می کنند. اگرچه، این مورد در مورد سایر سازمان ها با رویکرد تهاجمی تر نسبت به دارایی های دیجیتال، مانند بانک مرکزی هند صدق نمی کند.

به عنوان نمونه ای از رگولاتوری سفت و سخت، دالیو به وضعیت فعلی هند اشاره کرد. همانطور که توسط کریپتو پوتیتو گزارش شده است، به گفته یک منبع ناشناس از روزنامه هندی بیزینس استاندارد، این کشور در حال پیشبرد برنامه های خود برای ممنوعیت دارایی های دیجیتال از جمله، نگه داشتن رمزارز، معاملات و حتی مسدود کردن آی پی صرافی ها است.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که «یک فرصت کوچک برای بیت کوین وجود داشت»، اما به نظر می رسد این فرصت کوچک به این معنی است که دولت می خواهد با استفاده از بیت کوین آزمایشاتی انجام دهد و همچنین فناوری بلاک چین را روی شرکت ها اعمال کند.

بیت کوین را می توان به همان روش طلا ممنوع کرد

دالیو اضافه کرد که دولت ها می توانند با مراجعه به قانون ذخیره طلای 1934، دارایی های رمزارز را به همان روشی که با طلا انجام دادند غیرقانونی بدانند. این قانون ملزم می کرد که کلیه طلا های وابسته به پول به خزانه داری ایالات متحده منتقل شوند، بنابراین موسسات مالی و شهروندان مجاز به نگهداری آن نبودند. هدف اصلی محافظت از سیستم ارزی ایالات متحده بود.

دالیو افزود: «هر کشور انحصار خود را در کنترل میزان عرضه و تقاضا مهم می داند. آنها نمی خواهند پول های دیگر فعال باشند یا رقابت کنند زیرا همه چیز می تواند از کنترل خارج شود.»

«بنابراین من فکر می کنم که در شرایط خاصی مانند نحوه غیرقانونی دانستن طلا، این اقدام خوبی خواهد بود. و شما شاهد افزایش این سوالات در هند امروز هستید.»

در یادداشت نهایی، این مدیر صندوق سرمایه اظهار داشت که اگر سایر کشورها اقدامات هند را دنبال کنند، چنین ممنوعیتی دشوار خواهد بود. دالیو گفت:
«حالا، آیا آنها می توانند این کار را انجام دهند؟ اکنون وارد جزئیات می شویم. درک من از افرادی که به نوعی تحت نظارت دولت و غیره هستند، بله است، آنها می توانند درک کنند، می توانند آن را ردیابی کنند. آنها می توانند بدانند که چه کسی با آن سر و کار دارد.»

کد خبر: 1400010606MGMMMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته