جمعه 7 اردیبهشت 1403

طرح مالیاتی بایدن 3.7 میلیارد دلار را در بازار رمزارز لیکوئید کرد

انتشار اخباری مبنی بر طرح مالیاتی دولت بایدن برای افزایش مالیات ثروتمندان، باعث سقوط بازار رمزارزها و لیکوئید شدن 3.7 میلیارد دلار موقعیت معاملاتی شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتواسلیت، داده های منابع مختلف نشان می دهد که روز جمعه همزمان با فروش گسترده در بازار رمزارز، موقعیت های معاملات رمزارزی به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار بسته شد. برخی از ناظران بازار این افت قیمت را به طرح پیشنهادی روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نسبت دادند.

«لیکوئید شدن» (liquidation) زمانی روی می دهد که معامله گران، سرمایه ای اضافی را از کارگزاری ها یا صرافی ها با عنوان معامله مارجین یا آتی وام می گیرند تا بتوانند حجم بیشتری از رمزارزهای مورد معامله را در اختیار گرفته و سود بیشتری به دست آورند.

معامله گران برای این کار مبلغ مشخصی را پرداخت می کنند، اما وقتی قیمت رمزارز موردنظر به حد مشخصی که از پیش تعیین شده افت کند، صرافی یا کارگزاری ارائه دهنده معامله آتی اقدام به بستن آن موقعیت سرمایه گذاری می کند؛ یعنی زمانی که مبلغ وثیقه معامله گر با ضرر ایجاد شده روی آن موقعیت برابر می شود. در چنین حالتی می گویند این معامله لیکوئید شد.

روز گذشته منابع نزدیک به دولت بایدن گزارش دادند که ایالات متحده به زودی پیشنهاد قانون مالیاتی جدیدی را برای سرمایه گذاران و معامله گران ثروتمند ارائه خواهد کرد که براساس آن، سود بیش از 1 میلیون دلار مشمول 43.5 درصد مالیات خواهد شد.

پیامد این خبر، فروش گسترده در بازار بورس و متعاقب آن در بازار کالاها و پس از آن فروش گسترده صبح جمعه در بازار ارزهای دیجیتال بود.

طبق داده های نرم افزار تحلیلی Bybt، بیش از 500,000 حساب فردی در روز جمعه نابود شد و 3 میلیارد دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شد که 1.3 میلیارد دلار آن فقط مربوط به بیت کوین بود.

بزرگترین لیکوئید تکی در صرافی رمزارزی هوبی (Huobi) روی داد که مربوط به یک موقعیت معاملاتی بیت کوین به ارزش 11.28 میلیون دلار بود.

آلت کوین های برتر به لحاظ ارزش بازار نیز از این خسارات مصون نماندند. 647.64 میلیون دلار موقعیت در اتریوم (ETH)، 391.32 میلیون دلار در موقعیت های XRP و 137.85 میلیون دلار در موقعیت بایننس کوین (BNB) دود شد.

کسانی که هفته گذشته در حال انباشت دوج کوین (DOGE) بودند نیز روی خشن بازار رمزارز را دیدند. 245.59 میلیون دلار موقعیت معاملاتی دوج کوین هم در این رویداد لیکوئید شد.

به گزارش سکه نیوز، بازار رمزارز که هفته ای بسیار پرتلاطم را پشت سر گذاشته و روز یکشنبه شاهد یک سقوط تمام عیار بود، روز جمعه نیز افت شدیدی را تجربه کرد.

قیمت بیت کوین به زیر 48,000 دلار افتاد و اتریوم (ETH) که پس از چند روز کاهش قیمت توانسته بود سقف جدید 2,544 دلار را ثبت کند، بار دیگر تا 2,117 دلار سقوط کرد.

ریپل (XRP) که در ماه گذشته رشدی چند صد درصدی را داشت و تا نزدیک دو دلار پیش رفته بود، اگرچه در روزهای گذشته کاهش زیادی داشت، اما امروز تا زیر 0.9 دلار هم افت کرد.

همچنین بایننس کوین که در هفته گذشته بارها سقوط و صعود پردامنه ای را تجربه کرده بود، امروز تا 452 دلار هم افت کرد و تاکنون توانسته تنها بخشی از سقوط خود را جبران کند.

در همین حال، رمزارزهایی که از جنجال بازار به دور هستند مسیر کم نوسان خود را به پیش برده اند. کونوس ایکس (CCXX) تنها در دو مقطع به 90 دلار کاهش یافت، اما همچنان با کمترین نوسان در سطح 102 دلار دست به دست می شود.

کد خبر: 1400020401AAMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته