چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مدیرعامل رابینهود خواهان بازنگری SEC در قواعد تجارت شد

مدیرعامل رابینهود با رد ادعای کمک این پلتفرم به صندوق های پوشش ریسک، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواست مقررات تسویه حساب دو روزه را لغو کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، قانونگذاران آمریکایی در نشستی که امروز (پنج شنبه) برای شنیدن شهادت های ولاد تنف (Vlad Tenev) مدیرعامل رابینهود تشکیل می شود، قصد دارند او را سوال پیچ کنند.

مدیرعامل رابینهود، آنگونه که از پیش نویس اظهاراتش برمی آید، قصد دارد مسئولیت تعلیق امکان معاملات سهام خاصی در این پلتفرم را متوجه SEC و مقررات تنظیم شده از سوی این نهاد کند.

پیشتر، در پی اقدام اعضای یکی از کانال های شبکه اجتماعی ردیت برای خرید سهام نه چندان خوب GameStop برای بالا بردن قیمت آن، رابینهود اقدام به تعلیق امکان خرید و فروش این سهام کرد.

 


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


 

تنف می گوید که شرکت رابینهود این اقدام را برای انطباق با «الزامات سپرده مربوط به تنظیم مقررات» انجام داد که توسط SEC تعریف شده است. او به طور ویژه از یکی از مقررات SEC انتقاد کرد که ملزم می دارد تراکنش های سهام پس از دو روز تسویه شود.

مدیرعامل رابینهود همچنین از SEC می خواهد که قواعد معاملاتی را اصلاح کند تا شرکت های تسویه وجود بتوانند به جای تسویه دو روزه، از تسویه آنی پشتیبانی کنند.

در متن اظهارات تنف آمده است: «معلوم نیست به چه دلیلی عالی تری نظام مالی جهان نمی تواند معاملات را به صورت آنی تسویه کند. چنین اصلاح می تواند خطر این فرایند ها را کاهش دهد.»

او همچنین در متن شهادت خود به یک هشدار سرمایه گذار از سوی SEC به تاریخ 30 ژانویه اشاره کرده که کارگزار-معامله گران را مختار به رد یا محدود کردن تراکنش های مشتریان به دلایل «قانونی، تطبیقی یا مدیریت ریسک» می کند.

تنف همچنین گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت معاملات را به درخواست صندوق های پوشش ریسک تعلیق کرده، رد می کند و می گوید چنین ادعا هایی «مطلقاً نادرست و در جهت انحراف بازار» است.

پلتفرم رابینهود در 28 ژانویه خرید سهام گیم استاپ را و برخی دیگر از شرکت ها را تعلیق کرد. این سهام ها توسط کاربران تالار r/Wallstreetbets در ردیت پامپ می شد.

پس از تعلیق این سهام ها، کاربران ردیت احتمال دادند که رابینهود این کار را برای حمایت از صندوق های پوشش ریسک مثل Citadal و Melvin Capital و به قیمت سرمایه معامله گران خرد در ردیت انجام داده است.

مکسین واترز عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با دعوت از مدیرعامل رابینهود به همراه مدیران عامل ردیت، Melvin Capital و Citadal جلسه ای را برنامه ریزی کرد که قرار است امشب برگزار شود.

مطالب مرتبط:

SEC سه نفر را به اتهام همکاری در کلاهبرداری ICO محکوم کرد

آیا دادگاه شکایت SEC علیه ریپل با هیأت منصفه برگزار می شود؟

ریپل و SEC امیدی به توافق ندارند

احتمال تحقیقات SEC در خصوص دستکاری ایلان ماسک در بازار

بیشتر بخوانید

پرداخت قبوض با رمزارز در یک شهر آمریکا

شهری در ایالت داکوتای شمالی ایالات متحده پذیرش ارزهای دیجیتال را برای پرداخت قبوض خدماتی آغاز کرده است. مدیر امور مالی شهر می گوید:...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته