شنبه 8 اردیبهشت 1403

ممنوعیت موسسات مالی چین از ارائه خدمات مربوط به رمزارز

مطابق با این ممنوعیت، هیچ بانک یا کانال پرداخت آنلاین، مجاز به ارائه خدمات به مشتریان با رمزارز نیست. این نشان دهنده یک تناقض با اعلام ماه گذشته بانک خلق چین (PBoC) است، مبنی بر اینکه بیت کوین یک گزینه جایگزین برای سرمایه گذاری است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، در تاریخ 18 آوریل، بانک مرکزی چین نشان داد که در حال تغییر نگرش خود نسبت به ارزهای دیجیتال است. سخنان نایب رئیس بانک خلق چین، لی بو به ظاهر حرکت به سمت پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را نشان می داد.


ارز دیجیتال


این یک تغییر از رویکرد سنتی و سخت گیرانه چین بر روی معاملات و مبادلات ارزهای دیجیتال بود. در سال 2017 ، چین عرضه های اولیه سکه را ممنوع و صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی را سرکوب کرد. با این حال، این نمایانگر کل ماجرا نبود.

چین در طول تاریخ یکی از بزرگترین خریداران بیت کوین بوده است. در سال 2020 ، این کشور در میان پنج کشور برتر با بیشترین سرمایه گذاری در بیت کوین قرار داشت.

آخرین تحولات

با این حال، جدیدترین تحول امروز نشان دهنده دور شدن از پذیرش ارز دیجیتال در این کشور است. در بیانیه مشترک می خوانیم:
«اخیراً قیمت ارزهای دیجیتال سر به فلک کشیده و به شدت سقوط کرده و معاملات سوداگرانه ارزهای دیجیتال مجدداً آغاز شده اند، و به طور جدی ایمنی اموال مردم را نقض کرده و نظم و رویه اقتصادی و امور مالی را بر هم زده اند.»

در حالی که صرافی ها و عرضه های اولیه سکه ممنوع است، افراد در چین هنوز مجاز به نگه داشتن ارزهای دیجیتال هستند. موسسات نباید هیچگونه خدمات پس انداز، تراست یا خدمات تعهدی را ارائه دهند و همچنین اجازه عرضه محصولات مالی مرتبط با ارز دیجیتال را ندارند.

این حرکت در حالی صورت می گیرد که چین ارز دیجیتال بانک مرکزی خود یعنی یوان دیجیتال را آزمایش می کند.

کد خبر: 1400022904MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته