جمعه 31 فروردین 1403

نتيجه صدور يورو ديجيتال به كجا رسيد؟

بانک مرکزی اروپا (ECB) که در آستانه تصمیم گیری برای آغاز مطالعات رسمی برای یورو دیجیتال است، نتایج مشورت عمومی درباره صدور ارز دیجیتال رسمی یورو را منتشر کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که بیش از 8,200 پاسخ را به فراخوان مشورت عمومی دریافت کرده که از لحاظ حجم مشارکت در چنین رویدادی، یک رکورد محسوب می شود.


ارز دیجیتال چیست؟


47 درصد از کل پاسخ ها از کشور آلمان بوده و ایتالیا و فرانسه به ترتیب 15 و 11 درصد از پاسخ ها را به خود اختصاص داده اند. اکثریت پاسخ دهندگان با رقم 43 درصد که از میان شهروندان و افراد حرفه ای بوده اند، حریم خصوصی را مطلوب ترین ویژگی برای یورو دیجیتال توصیف کرده اند.

بانک مرکزی اروپا در گزارش خود نوشت: هم شهروندان و هم افراد حرفه ای که در مشورت عمومی مشارکت داشتند، به ویژه شرکت های بازرگانی، حریم خصوصی را مهم ترین ویژگی یورو دیجیتال دانسته اند.

از میان پاسخ دهندگان به این مشورت عمومی، 18 درصد بر امنیت و 11 درصد بر توانایی پرداخت در سراسر منطقه یورو تاکید داشتند. 9 درصد نیز بر اهمیت حذف هزینه های اضافی، 8 درصد بر ضرورت امکان استفاده آفلاین از یورو دیجیتال تأکید کردند.

بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که بیشتر شهروندان حریم خصوصی را ترجیح دادند حتی اگر به قیمت محدود شدن استفاده از آن به تراکنش های آفلاین و محدود شدن خدمات اضافی تمام شود یا حتی اگر با ترکیبی از عملکردهای آفلاین و آنلاین باشد.

مشورت عمومی یورو دیجیتال بانک مرکزی اروپا که در اکتبر سال 2020 آغاز شد، یافته های اولیه این بانک را تأیید می کند و اطلاعات ارزشمندی را برای تصمیم سیستم پولی یورو برای شروع تحقیقات رسمی درباره یورو دیجیتال در اواسط سال 2021 فراهم می کند.

فابیو پانتا (Fabio Panetta)، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، گفت:
یورو دیجیتال تنها در صورتی موفق می شود، که نیازهای اروپایی ها را برآورده کند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا یورو دیجیتال انتظارات شهروندانی را که در رایزنی عمومی مطرح شده، برآورده کند.

به گفته کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، در صورت تصمیم شورای حاکمیتی بانک مرکزی اروپا و پارلمان اروپا برای ایجاد یورو دیجیتال، کل روند ایجاد و پذیرش آن تا چهار سال طول می کشد.

مسئله حریم خصوصی کاربران به یکی از بزرگترین مشکلات مرتبط با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تبدیل شده است و دولتها را در مورد چگونگی جلوگیری از فعالیتهای مالی غیرقانونی ضمن حفظ محرمانگی سردرگم کرده است.

در حالی که کشورهایی مانند ایالات متحده ترجیح می دهند تا زمان حل این مشکل، بحث ارز دیجیتال رسمی را مطرح نکنند، کشورهای دیگری مانند چین فعالانه در حال بررسی و آزمایش ارز دیجیتال رسمی خود هستند.

بانک مرکزی چین پس از راه اندازی اولین اجرای آزمایشی یوان دیجیتال در سال 2020، گفت که در این باره رویکرد «ناشناسی قابل کنترل» (controllable anonymity) را در پیش گرفته که هدف آن محافظت حداکثری از حریم خصوصی کاربران است.

کد خبر: 1400012604AAMMMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال سیا کوین (SC)

آشنایی با ارز دیجیتال آنتولوژی (ONT)

آشنایی با ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین گلد (BTG)

تنظیم کننده اوراق بهادار اتحادیه اروپا در مورد خطرات رمزارزهای غیرقانونی هشدار داد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

مطالب داغ هفته