شنبه 1 اردیبهشت 1403

مرکز ملی فضای مجازی: هیچ‌کدام از صرافی‌های رمزارز مجوز ندارند

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: تاکنون هیچ­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و سایت­‌های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت­ کوین در کشور گرفته نشده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، رمزارزها امروز موضوع جذاب و مهمی در تمام جهان محسوب می شوند و مرکز ملی فضای مجازی با صدور بیانیه‌ای در زمینه خرید و فروش رمزارزهای خارجی به‌ ویژه بیت کوین مواردی را بیان کرد.

بنابر اعلام این مرکز، توجه به عرضه انواع رمزارزها در فضای مجازی و روبرو شدن بسیاری از افراد با تبعات منفی و مشکلات متعدد بوجودآمده دراین زمینه، این نوع شبه دارایی‌ها از هیچ گونه پشتوانه و تضمینی برخوردار نیستند و علاوه برآن بطور دائم دچار نوسان قیمتی خارج از مناسبات اقتصادی متعارف شده و بیم ازدست رفتن ثروت و دارایی خریداران همواره وجود دارد.

براساس بیانیه‌ مرکز ملی فضای مجازی، در کنار این مسئله، گزارش‌های فراوانی از طرف مردم و نهادهای نظارتی در زمینه سرقت و کلاه­برداری در این بازار وجود دارد که بررسی آن­ها مویّد سیر صعودی فعالیت­های مجرمانه در این زمینه است.

حضور بازی­گران و عوامل فعال ناشناخته و غیرقابل­ شناسایی در بازار خرید و فروش این نوع شبه دارایی‌های فاقد پشتوانه، موجب شده که این فضای خرید و فروش بسیار غیرقابل اعتماد بوده و قدرت هرگونه پیگیری برای جبران زیان­ های احتمالی و ارائه اسناد و ادله، از نهادهای حمایتی و صیانتی مرتبط با حفظ حقوق مردم سلب شده است.

شرایط فعالیت در بازار این نوع ارزهای دیجیتالی شفاف نیست و علاوه بر خروج سرمایه از کشور، هیچ نشانه­‌ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی­‌های مردم توسط گردانندگان پشت پرده آنها ارائه نشده است.

مرکز ملی فضای مجازی توصیه کرده که همه مردم در این زمینه احتیاط­‌ های لازم را بخرج داده و در دام تبلیغات سوداگران این بازار غیرشفاف نیفتند. تجربه از دست ­رفتن دارایی‌های مردم در جریان­های مشابه مانند شبکه­‌های هرمی در کشور و دنیا وجود دارد و انتظار می ‌رود همه نهادها و صاحبان رسانه، مسئولانه نسبت به آگاهی بخشی صحیح به شهروندان تلاش کنند.

بیانیه مرکز ملی فضای مجازی، تاکید کرده تاکنون هیچ­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه ‌ها و سایت­‌های فعال خرید و فروش رمزارزها و بیت­ کوین در کشور گرفته نشده و لازم است همگان مراقبت­ های لازم در این خصوص را بعمل آورند.

کد خبر: 1399121302HFMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

صندوق بین‌المللی پول: با رمزارز ها مماشات کنید

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته