جمعه 31 فروردین 1403

اظهار نگرانی وزیر دارایی تایلند درباره رشد معاملات رمزارزها

وزیر دارایی تایلند در مورد رشد فزاینده فعالیت های معاملات ارز های دیجیتال در این کشور ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، «آرکوک ترمپیتایاپایسیث» در یک کنفرانس بازار سرمایه در روز پنجشنبه (11 فوریه 2021) اظهار داشت که سرمایه گذاری بیش از حد در ارز دیجیتال می تواند بر بازار های سرمایه کشور تأثیر منفی بگذارد. وزیر دارایی تایلند افزود که سرمایه گذاران خرد پس انداز های خود را به رمزارز اختصاص داده اند تا بازدهی فوق العاده سرمایه گذاری را بدست آورند.
در ژانویه 2021، معاملات ارز دیجیتال در تایلند به میزان 65 میلیارد بات (2.17 میلیارد دلار) افزایش رسید. رقم ژانویه بیش از سه برابر رقم ثبت شده در دسامبر سال 2020 بود که 19 میلیارد دلار بات (636 میلیون دلار) بود.
در واقع، علاقه به ارز دیجیتال افزایش یافته است، به طوری که اکثر سکه ها سود دو رقمی را ثبت می کنند و به بالاترین رکورد در همه زمان ها می رسند. با افزایش گسترده قیمت اکثر سکه ها، ارزش بازار ارز های دیجیتال در حال حاضر نزدیک به 1.5 تریلیون دلار است.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


با این حال، وی اظهار داشت که تجارت رمزارز یک تجارت پر خطر است.
به گفته این مقام دولتی: «ارز های دیجیتال خطر زیادی دارند. آگاهی از ریسک به سرمایه گذاران کمک می کند تا از سرمایه گذاری بیش از حد در مورد این دارایی ها جلوگیری کنند.»
در حالی که وزیر دارایی در مورد خطرات مرتبط با رمزارز هشدار می دهد، اما او گفت كه مقامات دولتی نسبت به شركت هایی كه از رمزارز به عنوان یك مكانیزم جدید بودجه استفاده می كنند، با ذهن باز فکر می کنند.
اظهارات وزیر دارایی مشابه هشدار قبلی توسط نهاد نظارتی تایلند است. دبیرکل کمیسیون بورس و اوراق بهادا (SEC)، رونوادی سووانمونگکول، خاطرنشان کرد که مبادلات رمزارز در کشور درصد زیادی از بازرگانان جوان را تشکیل می دهند، که باعث نوسانات زیادی می شود.

مقامات تایلند بر فعالیت های صرافی های ارز های دیجیتال توسط SEC و وزارت دارایی نظارت می کنند. در ژانویه، SEC دستور توقف فعالیت صرافی بزرگ رمزارز «بیت کوب» را صادر کرد. این دستور پس از آن رخ داد که سیستم معاملات این صرافی به دلیل افزایش حجم معاملات روزانه چندین بار دچار اختلال شد.
در همین حال، بورس اوراق بهادار تایلند (SET) اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک بستر دارایی دیجیتال است. طبق اعلام بورس، پلتفرم جدید شامل دارایی های رمزارز نمی شود، زیرا آنها معیار های SET را ندارند.
همچنین، بانک مرکزی این کشور، بانک تایلند (BOT)، در حال توسعه پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) است. در جولای 2020 ، CBDC در مرحله سوم توسعه بود.

مطالب مرتبط:

همکاری ACI با بانک مرکزی تایلند برای ارتقای سامانه پرداخت آنی

تاسیس پلتفرم معامله دارایی دیجیتال توسط بورس تایلند بدون رمزارز

ناظران مالی تایلند از یک صرافی ارز دیجیتال محلی خواستار حل مشکلات شدند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته