پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نگرانی 7 میلیون نفر صاحب دارایی دیجیتال در هند از احتمال ممنوعیت رمزارز ها

پارلمان هند در حال تصویب قانونی است که احتمالاً همه رمزارز ها به جز ارز دیجیتال رسمی این کشور را ممنوع کند؛ این اقدام باعث نگرانی بیش از 7 میلیون دارنده رمزارز در این کشور شده است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتوبریفینگ، لایحه جدید رمزارز ها در 30 ژانویه به پارلمان هند ارائه شد تا در فرایند بررسی قانون بودجه مورد بحث قرار گیرد.
پارلمان هند سالانه سه جلسه مربوط به بودجه را با حضور نمایندگان احزاب حاکم و مخالف تشکیل می دهد و اولین جلسه سال 2021 با حضور وزیر امور مالی اوایل ماه جاری تشکیل شد.
قانون جدید اگرچه در برنامه مالی جایگاهی برای رمزارز ها پیش بینی نکرده، اما به تدوین مفاد قانونی رمزارز ها با احتمال اعمال ممنوعیت کلی پرداخت است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

یک مقام وزارت امور مالی هند به رسانه ها گفت که این قانون همه رمزارز ها را به جز ارز دیجیتال صادرشده از سوی بانک مرکزی این کشور، ممنوع خواهد کرد. این قانون حتی تراکنش مستقیم با صرافی های خارجی را نیز ممنوع می کند.
در صورت تصویب قانون جدید رمزارز در هند، سرمایه گذاران 3 تا 6 ماه فرصت خواهند داشت تا موجودی رمزارز خود را بفروشند.
خلاصه ای که از این قانون در اسناد رسمی موجود است، به «استثانائات خاصی برای ارتقای فناوری زیرساختی این حوزه» اشاره کرده است، اما رویکرد کلی وزارت امور مالی در تضاد با آن است.
تخمین زده می شود که 7 میلیون نفر از شهروندان هندی دارای رمزارز هستند که ارزش مجموع آن 1 میلیارد دلار برآورد می شود؛ اما تصویب این قانون ممکن است به کاهش شدید ارزش آن منجر شود.

مطالب مرتبط:

دارایی‌های دیجیتال در صربستان مجاز شد

نیمی از تجارت دارایی‌های دیجیتال دنیا در آسیا انجام می‌شود

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته