جمعه 7 اردیبهشت 1403

نیجریه پیشرو در پذیرش جهانی رمزارز در سال 2020

داده های منتشر شده توسط شرکت آماری «استاتیستا» نشان می دهد که نیجریه پیشرو در پذیرش ارز های دیجیتال بر اساس سرانه است، تقریباً از هر سه پاسخ دهنده در نظرسنجی یک نفر از آنها از دارایی های رمزارز در سال 2020 استفاده کرده اند یا مالک آن هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بر اساس این نظرسنجی، رواج پرداخت های همتا به همتا مبتنی بر تلفن همراه، بسیاری از نیجریه ای ها را به کشف ارز دیجیتال سوق داده است.

استاتیستا اشاره کرد که بسیاری از نیجریه ای ها پاسخ دادند که اخیراً برنامه های پرداخت رمزارز را بر روی دستگاه های خود نصب کرده اند.

یافته ها همچنین خاطر نشان می کنند که بسیاری از نیجریه ای ها در حال کاوش دارایی های رمزارز برای پرداخت های بین المللی هستند.

 


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


 

با توسعه دارایی های رمزارز در بزرگترین جمعیت آفریقا همزمان با اقدام بانک مرکزی این کشور برای ممنوعیت ارائه خدمات بانکی به صرافی های ارز دیجیتال در دو هفته گذشته، پذیرش رمزارز در این کشور اما نشانه ای از کندی نشان نمی دهد.

پذیرش رمزارز در جنوب شرقی آسیا نیز در حال رشد است، به طوری که 21٪ ویتنامی ها و 20٪ شرکت کنندگان فیلیپینی پاسخ دادند که سال گذشته از رمزارز استفاده کرده اند. مانند نیجریه، استاتیستا نشان داد که بیشتر ویتنامی ها و فیلیپینی ها به دنبال پرداخت بین المللی از طریق رمزارز هستند.

قابل توجه است، ویتنام رتیه دوم پذیرش را در اختیار دارد، علی رغم اینکه بانک مرکزی این کشور از شناخت دارایی های رمزارز به عنوان یک روش قانونی پرداخت خودداری می کند. در ماه مه سال 2020، دولت ویتنام یک گروه تحقیقاتی را تأسیس کرد که وظیفه توسعه و بررسی دقیق سیاست های مربوط به ارز های دیجیتال را دارد و پیشنهاد می کند کشور در برخی از زمان های آینده مواضع خود را نرم کند.

مشخص شد که ترکیه و پرو سومین و چهارمین کشور ها برای پذیرش هستند، در سال گذشته 16٪ از پاسخ دهندگان از هر کشور به طور مستقیم با رمزارز درگیر شدند. سوئیس با 11 درصد در رتبه پنجم قرار دارد.
این یافته ها بر اساس نظرسنجی جهانی استاتیستا، که از پاسخ دهندگان مستقر در 74 کشور پرس و جو کرده به دست آمده است.

پاسخ دهندگان ژاپنی علیرغم مقررات رمزارز بسیار مجاز، در پایین ترین سطح جهانی برای پذیرش دارایی های دیجیتال قرار گرفتند و با 4 درصد با دانمارک برابر هستند.

مطالب مرتبط:

ضرورت ایجاد قوانین شفاف رمزارزی همزمان با پذیرش سازمانی

یک نهاد دولتی دبی رمزارز را برای پرداخت ها قبول می کند

اوبر استفاده از پرداخت رمزارزی را بررسی می کند

تنظیم مقررات در پرداخت‌های ‌رمزارز بین‌المللی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته