پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نیویورک خواستار توقف فعالیت شرکت سرمایه گذاری رمزارز

در ماه فوریه، دفتر دادستان کل نیویورک، از یک اپلیکیشن سرمایه گذاری رمزارز شکایت کرد، و اکنون از دادگاه می خواهد تا تمامی فعالیت های این شرکت را به دلیل کلاهبرداری و سوء استفاده از وجوه سرمایه گذاران متوقف کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، با استناد به ادعای کلاهبرداری، دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز به دنبال صدور حکم قضایی برای جلوگیری از جابجایی پول توسط «کوین سید» و محافظت از وجوه سرمایه گذاران است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


دادستان کل نیویورک برای اولین بار کوین سید و مدیران ارشد آن را در ماه فوریه متهم به کلاهبرداری کرد، و هدف صریح خود را برای متوقف کردن فعالیت این پلتفرم اعلام کرده است. ادعا می شود که کوین سید بدون ثبت به عنوان کارگزار معامله گر در این ایالت، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، از جمله توکن بومی خود CSD را به طور غیرقانونی معامله می کند. همچنین این شرکت به سودآوری از کارمزد های پنهان متهم شده است.

این پرونده مطابق با اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه کوین سید و مدیر عامل شرکت دلگردالای داواسامبو است. در شکایت SEC ادعا شده است که، با ثبت نکردن عرضه CSD ، که از طریق آن بیش از 140،000 دلار از چند صد سرمایه گذار به دست آورده است، کوین سید سرمایه گذاران خود را از اطلاعات مورد نیاز درباره چنین عرضه ای به عموم محروم می کرد.

از زمان تشکیل پرونده قضایی، دادستان کل نیویورک می گوید: «حرص و طمعی که کوین سید و مدیر عامل آن مرتکب شده اند متوقف نشده بلکه رشد کرده است. به گفته دادستان جیمز: «این شرکت به اعمال غیرقانونی خود ادامه داده است و وجوه سرمایه گذاران را گروگان گرفته و معاملات غیرمجاز را در پرتفوی سرمایه گذاران انجام می دهد، در حالی که حساب ها را تخلیه می کند و ارز مجازی را به یک پلتفرم معاملاتی خارج از مرز و رگولاتوری نشده منتقل می کند.»

کوین سید از سرمایه گذاران می خواست که وجوه خرد خود را به جای سهام در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنند. این اپلیکیشن که از فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل حذف شده است، از کاربران می خواهد تا در هر یک از 17 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم به طور خودکار سرمایه گذاری کرده و سپس سود کسب کنند.

در ماه آوریل مشتریان نگران شدند و بسیاری ادعا کردند که کوین سید سپرده های مشتریان را بدون رضایت با دوج کوین مبادله کرده است و به آنها اجازه نمی دهد وجوه خود را برداشت کنند. در آن زمان، دوج کوین در روند نزولی قرار داشت و در حدود 0.28 دلار معامله می شد، که ضررهایی را برای کاربران به همراه داشت.

طبق پرونده دادگاه، سرمایه گذاران با موجودی بالغ بر 95000 دلار با پاپ آپ هایی با عنوان «برداشت ها به طور موقت غیرفعال است» مواجه شدند.

در همان زمان، کوین سید منفعل بوده، و از زمان شروع دادخواست، در شبکه های اجتماعی پستی گذاشته نشده است و وکلای آن معتقدند که داواسامبو به زادگاهش مغولستان بازگشته است. شرکت حقوقی آن، موریسون کوهن، در آوریل اعلام کرد که دیگر نمی خواهد نماینده کوین سید باشد.

نیویورک یکی از دقیق ترین چارچوب های رگولاتوری را در ایالات متحده دارد. این شهرت همچنین به دلیل حمله به شرکت های رمزارزی است که به نظر آنها تهدیدی برای مصرف کنندگان هستند. در ماه فوریه، این ایالت یک تحقیق چندین ساله در مورد تتر و بیت فینیکس در مورد آنچه که به عنوان وام های تقلبی بین این شرکت ها به نظر می رسید، انجام داد. تتر و بیت فینکس که متعلق به یک شرکت هستند، توافق کردند 18 میلیون دلار بپردازند و در این ایالت فعالیت نکنند.

کوین سید به بزرگی تتر، یک استیبل کوین با ارزش بازار نزدیک به 55 میلیارد دلار، نیست. با این حال، پرونده دادگاه استدلال می کند که متهمان از ژوئن 2018 مبلغ 1.2 میلیون دلار وجوه سرمایه گذاران را به صرافی جمینی سپرده اند. گفته می شود که این مبلغ، اکنون بیش از 10 میلیون دلار ارزش دارد.

کد خبر: 1400021810MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته