جمعه 31 فروردین 1403

هشدار مرجع مالی آلمان به سرمايه گذاران خرد رمز ارزي

نهاد تنظیم کننده مقررات مالی آلمان به سرمایه گذاران خرد هشدار داد از خطرات مرتبط با سرمایه گذاری رمزارزی به ویژه در بازار صعودی فعلی آگاه باشند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، مرجع نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) به سرمایه گذاران در مورد خطرات سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این نهاد تنظیم مقررات در یک پیام مربوط به حمایت از مصرف کنندگان که روز جمعه در وب سایت خود منتشر کرد، لحنی محتاطانه در مورد مشارکت سرمایه گذاران خرد در بازار رمزارزها داشت.

مرجع مالی آلمان در بیانیه خود انتقاداتی مشابه آنچه چندین ناظر اروپایی از جمله مرجع اوراق بهادار و بازارهای اروپا و مرجع بانكی اروپا در مورد سرمایه گذاری در رمزارز داشتند، بیان کرد.

به گفته این نهاد، سرمایه گذاران خرده باید از ریسک خسارت 100 درصدی سرمایه گذاری در رمزارز آگاه باشند.

در حالی که قانونگذاران اتحادیه اروپا هنوز در تلاشند تا مجموعه قوانین اتحادیه اروپا را برای ارزهای دیجیتال تدوین کنند، نهادهای نظارتی آلمان هم اکنون چارچوبی قانونی برای دارایی های دیجیتال در این کشور دارند.

ارائه دهندگان خدمات امانتداری رمزارزی، صرافی ها و دیگر کسب و کارها فقط با مجوز از BaFin می توانند در آلمان فعالیت کنند. این کشور اوراق بهادار دیجیتال را در دسامبر سال 2020 قانونی کرد.

با توجه به چشم انداز مقررات نسبتا شفاف در آلمان، برخی از بانک های این کشور حتی به دنبال دریافت مجوز برای ارائه راهکارهای امانتداری ارزهای رمزنگاری شده هستند.

در دسامبر سال 2020، بانک آلمانی هاوک و آوفهاوزر که 224 سال قدمت دارد، اعلام کرد قصد دارد یک صندوق رمزارزی تاسیس کند.

با وجود این قوانین، نهاد تنظیم مقررات مالی آلمان هشدار داد هیچ محافظتی در برابر ضرر و زیان مصرف کنندگان خرد در فضای ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

هشدار درباره سرمایه گذاری در رمزارزها اتفاقی معمول در میان تنظیم کنندگان مالی در سراسر جهان است، به ویژه در شرایط بازار صعودی کنونی. بازار برخلاف بازار مالی جریان اصلی که معیارهای شرایط خاصی برای سرمایه گذاران دارد، بازار رمزارز برای سرمایه گذاران خرد و مبتدی دسترسی آسانتری دارد.

فقط در سال 2021، نهادهای نظارتی کشورهای مختلف از آفریقای جنوبی گرفته تا انگلستان و حتی تایلند هشدارهای مشابهی را صادر کردند. در ماه فوریه، وزیر دارایی تایلند از افزایش سوداگرانه کنونی در رمزارزها انتقاد کرد و نسبت به احتمال ضررهای سنگین سرمایه گذاران خرد هشدار داد.

در همین حال، طرح قانونی کمیسیون اروپایی موسوم به «بازار دارایی های رمزنگاری شده» هنوز عامل نگرانی برخی سهامداران این صنعت است.

در اوایل ماه مارس، راه اندازی اتحادیه بین المللی نرم افزار های مورد اعتماد بلاک چین گزارش مفصلی را بر اساس نظرسنجی ها و تعاملات با فعالان صنعت رمزنگاری منتشر کرد که نشان می دهد برخی از مفاد طرح کمیسیون اروپایی مانع رشد استارتاپ ها است.

کد خبر: 1399123006AAMMMF

مطالب مرتبط:

تنظیم کننده اوراق بهادار اتحادیه اروپا در مورد خطرات رمزارزهای غیرقانونی هشدار داد

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

هشدار FSA درباره محصولات رمزارزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته