جمعه 10 فروردین 1403

هشدار FSA درباره محصولات رمزارزی

سازمان نظارت مالی سوئد (FSA) در مورد معامله محصولات مربوط به دارایی های رمزارز به شهروندان هشدار داده است. این امر پس از آن صورت می گیرد که سازمان رگولاتوری قبلاً در مورد خطرات ناشی از معامله دارایی های رمزارز هشدار داده بود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، روز دوشنبه 22 فوریه آخرین اخطار FSA در یک پست وبلاگی در وب سایت این نهاد نظارتی فاش شد.

براساس این گزارش، این رگولاتور فاش کرد که یک بررسی موضوعی بازار در مورد ابزار های مالی را که توسط دارایی های رمزارز پشتیبانی می شوند، انجام داده است.

نتیجه آن نشان داد که ریسک زیادی وجود دارد که مشتریان در سرمایه گذاری های خود ضرر کنند. همچنین، این گزارش اظهار داشت که محصولات دارایی رمزارز مانند کالا های قابل معامله با بیت کوین ممکن است برای مشتریان خرد نامناسب باشند.


تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


اریك تدین مدیر كل FSA همچنین اضافه كرد كه مشتریان خرد به دلیل حمایت ناكافی از مصرف كننده در معرض آسیب هستند. وی همچنین نوسان دارایی های رمزارز را از دیگر عواملی دانست که این محصولات را برای مشتریان خرد تبدیل به یک ریسک می کند.

صندوق های قابل معامله (ETF) بیت کوین به دلیل ماهیت تنظیم شده در سال های اخیر محبوب شده اند و به طور معمول مورد پسند سرمایه گذاران سازمانی قرار می گیرند. همچنین، سوئد در حال حاضر یکی از اولین صندوق های قابل معامله با قابلیت ردیابی بیت کوین موجود را در صرافی رگولاتوری شده تحت نظر FSA در استکهام عرضه می کند. با وجود ارائه آن توسط صرافی های تنظیم شده، ETF های بیت کوین هنوز هم توسط بسیاری از افراد به عنوان یک نوع خطرناک سرمایه گذاری در نظر گرفته می شوند.

بازار رمزارز با وجود سود های اخیر خطراتی دارد

جای تعجب نیست که رگولاتور های مالی بیشتری در مورد ارز های دیجیتال و دارایی های دیجیتال هشدار می دهند. روند صعودی گسترده منجر به افزایش قابل توجه محبوبیت دارایی های رمزارز شده است.

روند کاهشی بازار امروز خطرات ارز های دیجیتال را برجسته کرد، در طی چند ساعت بیش از 10000 دلار از قیمت بیت کوین کاسته شد که منجر به نقد کردن میلیارد ها دلار رمزارز توسط تریدر ها شد.

با این وجود ارز های دیجیتال یک شکل مالی انقلابی را نشان می دهند که فقط سیستم های پرداخت را در آینده بهبود می بخشد. رگولاتور ها در سراسر جهان چاره ای ندارند جز اینکه با این صنعت که به سرعت در حال رشد است سازگار شوند.

مطالب مرتبط:

افت قیمت بیت‌کوین و ارز های بازاری در مقابل ثبات رمزارز های کارآمد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته