شنبه 1 اردیبهشت 1403

هشدار شدید رگولاتور مالی نیجریه در مورد رمزارز ها

کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی نیجریه (EFCC) آخرین نهادی است که نسبت به خطرات مرتبط با سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هشدار می دهد. در یک هشدار عمومی، این آژانس اجرای قانون استدلال می کند که سرمایه گذاری در رمزارز ها یک فعالیت پر خطر است زیرا این حیطه تا حد زیادی تنظیم نشده و مستعد تقلب و کلاهبرداری است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، ویلسون اوواجارن، سخنگوی EFCC ، اعلام کرد که این سازمان اجرای قانون از مقدار گزارشات ارسال شده به این نهاد از سوی سرمایه گذاران مبنی بر تقلب و کلاهبرداری نگران است. در همین حال، این سخنگو همچنین افزود که علیرغم اعمال اقدامات اجرایی و روشنگری عمومی توسط این کمیسیون و سایر دست اندرکاران، کلاهبرداری های رمزارزی در این کشور رو به گسترش است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


با این حال، اوواجارن هنوز همچنان از سرمایه گذاران نیجریه ای می خواهد که هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری بیشتر مراقب باشند. او گفت:
«در حالی که EFCC به تحقیق و تعقیب افرادی که در طرح های کلاهبرداری متقلبانه مشارکت دارند ادامه خواهد داد، این وظیفه را نیز دارد که به سرمایه گذاران در مورد تصمیم گیری های خود هشدار دهد.»

در همین حال، با این هشدار، EFCC به منظور دلسرد كردن علنی مردم نیجریه از معامله با ارزهای دیجیتال، به بانک مرکزی نیجریه (CBN) می پیوندد. در هشدار خود در اوایل سال، گادوین امفیله، رییس بانک مرکزی نیجریه تا آنجا پیش رفت که اظهار داشت ارزهای دیجیتال جایی در سیستم پولی نیجریه ندارند. وی همچنین گفت تراکنش های رمزارز نباید از طریق سیستم بانکی نیجریه انجام شود.

به همین ترتیب، برخی از اعضای دولت نیجریه به استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور حمله کرده اند. یک سناتور به نام سانی موسی ادعا کرد که «رمزارز ها ارز ملی ما را تقریباً بی فایده یا بی ارزش کرده اند.»

با این وجود، علیرغم افزایش هشدارها و اظهارات نامطلوب نهادهای رگولاتور، استفاده از ارز دیجیتال در نیجریه همچنان در حال رشد است. به عنوان مثال بیت کوین نیوز اخیراً گزارش داد که حجم معاملات بیت کوین همتا به همتا نیجریه در سه ماهه اول سال 2021 افزایش یافته است. علیرغم دستورالعمل 6 فوریه CBN که دسترسی معامله گران ارزهای دیجیتال را از سیستم بانکی کشور قطع می کند، این افزایش حجم رخ داده است.

باید دید که آیا اخطار EFCC می تواند دیدگاه مردم درباره ارزهای دیجیتال را تغییر دهد یا خیر.

کد خبر: 1400020815MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته