پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

هشدار مقامات چینی درباره کلاهبرداری مربوط به یوآن دیجیتال

در حالی که چین راه خود را برای تصویب ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ادامه می دهد، کلاهبرداران نیز به طور فعال در صحنه ظاهر می شوند. پلیس در یکی از استان های چین اکنون در مورد کلاهبرداری پیچیده با موضوع CBDC هشدار می دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق پستی از واحد جرایم اینترنتی نیروی پلیس ویفانگ در استان شاندونگ، کلاهبرداری به نام «کیف پول بین المللی بانک مرکزی» ادعا می کند که یک پلتفرم کیف پول یوان دیجیتال است. به نظر می رسد این پلتفرم جعلی تا زمان انتشار این خبر تقریباً 500 کاربر را به خود جلب کرده است.

اپراتورهای کلاهبردار تبلیغاتی را انجام می دهند مبنی بر اینکه این پلتفرم به اعضا امکان دسترسی به صندوق مخفی ارتقای CBDCبه ارزش 186 میلیون دلار را می دهد.

لازم به ذکر است که پلیس ویفانگ گزارش قبلی را که برای اولین بار توسط رسانه محلی «سینا» در این مورد منتشر شده است نقل می کند. کلاهبرداران ادعا می کنند که کاربران این پلتفرم می توانند حدود 24800 دلار سود کسب کنند.

اگرچه این کیف پول زنده نیست، اما اپراتورهای کلاهبردار می گویند این پلتفرم در ماه مارس راه اندازی می شود. با این حال، واحد جرایم اینترنتی پلیس وای فانگ نگرانی هایی را گوشزد کرد زیرا کلاهبرداران از قبل از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، اطلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات بانکی و اسامی واقعی را جمع آوری می کردند.


ارز دیجیتال چیست؟


کلاهبرداران بیشتر ادعا می کنند که این وجوه جمع آوری شده برای ارتقا استفاده از یوان دیجیتال در سطح جهانی و سراسری است. علاوه بر این، اپراتورهای کلاهبرداری به کاربران قول دادند که در ازای هر سپرده 2 درصد پاداش دریافت خواهند کرد.

اخطار بانک مرکزی چین در مورد فرصت های جعلی سرمایه گذاری دیجیتال یوان

بانک خلق چین به طور فعال مردم را از افزایش سازمان های جعلی که ادعا می کنند مروج دیوان دیجیتال هستند، با خبر می کند. با این حال، بانک مرکزی می گوید چنین طرح هایی، برنامه های هرمی پنهان شده در پشت استراتژی های بازاریابی چند سطحی هستند.

به تازگی، مقامات محلی پکن در مجموع 10 میلیون یوان (1.55 میلیون دلار) یوان دیجیتال به 50،000 نفر در شهر که با استفاده از برنامه های تلفن همراه در قرعه کشی ثبت نام کرده اند، اهدا کرده اند. کاربران می توانستند CBDC را در جشن های سال نو چینی خرج کنند.

مطالب مرتبط:

امکان نقد کردن یوان دیجیتال از دستگاه خودپرداز فراهم شد

آزمایش یک کیف پول سخت افزاری بیومتریک برای یوان دیجیتال

یوان دیجیتال چینی چیزی شبیه بیت کوین یا اتریوم نیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته