شنبه 1 اردیبهشت 1403

فدرال رزرو: ارزهای دیجیتال و ارز فیات می‌توانند همزیستی داشته باشند

رییس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) گفت که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می توانند در کنار ارزهای فیات و تحت مقررات نظارتی وجود داشته باشند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو اسلیت، شبکه بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که جروم پاول (Jerome Powell)، رییس بانک مرکزی ایالات متحده، گفت که ارزهای دیجیتال دولتی و ارزهای دیجیتال رسمی بانک مرکزی (CBDC) می توانند در سال های آینده در کنار ارزهای فیات فعال باشند.


ارز دیجیتال چیست؟


بحران

پاول نظرات خود را در یک ویدیوی از پیش ضبط شده در یک کنفرانس پرداخت در بازل سوئیس، در حالی ارائه که بازارهای شاهد افزایش شدیدتر رویکردهای نهادی به رمزارزها است.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به عنوان استیبل کوین هایی با پشتوانه فیات طراحی شده اند که مستقیما توسط دولت کنترل و صادر می شوند. تمام تراکنش ها از طریق بلاک چین قابل مشاهده است که احتمالا در مقایسه با سیستم پول نقد، یک روش تسویه حساب سریعتر و با قابلیت ردیابی بیشتر را فراهم می کند. با این حال، ممکن است به اندازه رمزارزهای عمومی قابل دسترسی و دربرگیرنده نباشد.

از نظر پاول، این ارزهای دیجیتال در کنار پول نقد در بازارهای مالی جهان نقش ایفا می کنند. وی گفت:

«گزارشی تازه از بانک تسویه حساب های بین المللی و گروهی متشکل از هفت بانک مرکزی که شامل فدرال رزرو آمریکا هم می شود، امکان کمک ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به این بانک ها برای نیل به اهداف سیاست عمومی آن ها را ارزیابی کردند.»

رییس بانک مرکزی آمریکا افزود که این گزارش نتیجه گیری کرد که لازم است ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در کنار سیستم نقدی و دیگر انواع پول در یک سیستم پرداخت منعطف و خلاقانه همزیستی داشته باشند.

پاول یادآور شد که بحران جاری کووید-19 نیاز به یک سیستم ارزی قابل اعتماد و فرامرزی را که محدودیت های سیستم های پرداخت کنونی را رفع کند، بیشتر شدت بخشید.

او اظهار داشت:

«همانطور که این کنفرانس به خوبی نشان می دهد، با وجود چالش های سال گذشته، ما توانسته ایم پیشرفت مهمی داشته باشیم.»

در این کنفرانس اعضای مهمی از بانک تسویه حساب های بین المللی و دیگر نهادهای تنظیم کننده مقررات مالی حضور داشتند.

همه گیری چگونه به ارزهای دیجیتال کمک کرد

ارزهای دیجیتال سال گذشته در بحبوحه بحران کرونا محبوبیت بیشتری در بین بانکداران و سرمایه گذاران جهانی یافتند. برخی از نگرانی های عمده در مورد روش های پولی نقدی و ارزی، نبود بانکداری محلی و بین المللی در زمان هایی بود که بیشترین نیاز به آن ها حس می شد.

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رییس بانک مرکزی اروپا، در دسامبر سال گذشته گفت که همه گیری تغییر به سیستم ارز دیجیتال را سرعت بخشید. او اظهار داشت که رشدی جهانی در روش های پرداخت دیجیتال مشاهده شد، روشی که ایمن تر از پول نقد (به دلیل وابستگی مورد دوم به تماس) به شمار می رود.

این نظرات توسط موسسات دیگری مانند بانک مرکزی ژاپن، بانک مرکزی انگلستان و حتی مقامات کره جنوبی تکرار شد و همه آنها برای صدور ارز دیجیتال رسمی خود در آینده نزدیک برنامه ریزی کردند.

کد خبر: 1399123004AAMMMF

مطالب مرتبط:

ایلا ن ماسک: فقط یک نادان به دنبال سرمایه گذاری جایگزین فیات نیست

تمرکز فدرال رزرو روی استیبل کوین‌ها

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته