شنبه 8 اردیبهشت 1403

وزیر خزانه داری آمریکا: بیت کوین به شدت سوداگرانه است

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که رمزارز هایی مثل بیت کوین به شدت سوداگرانه هستند و نیاز به نظارت مقرراتی دارند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، جنت یللن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا که به تازگی به این سمت منصوب شده، در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC)، بیت کوین را «یک دارایی به شدت سوداگرانه» دانست و به نوسان بالای قیمت آن اشاره کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا رمزارز ها مثل بیت کوین نیازمند فضای تنظیم مقررات ویژه هستند، گفت مقام ها در حال تمرکز بر حمایت از مصرف کنندگان و اطمینان از عدم استفاده رمزارز ها در فعالیت های مجرمانه هستند.

وی تصریح کرد: «به نظرم مهم است که اطمینان حاصل کنیم رمزارز ها به عنوان ابزاری برای تراکنش غیرقانونی مورد استفاده قرار نمی گیرد و سرمایه گذاران تحت حمایت هستند.»

 


ماین چیست؟ هر آن‌چه باید درباره استخراج بیت کوین بدانید


 

یلن درباره رمزارز ها افزود که نهاد های ناظر بر فضای دارایی های دیجیتال باید اطمینان حاصل کنند که به مسئولیت های تنظیم مقرراتی خود پایبند هستند.

وزیر خزانه داری آمریکا در گذشته از منتقدان بیت کوین بوده و در جلسه تایید خود در سنای آمریکا گفت که رمزارزها در تسهیل فعالیت های مجرمانه و تامین مالی تروریسم موجب «نگرانی ویژه» هستند. اما بعد از آن جلسه ظرفیت ارزهای دیجیتال برای بهبود نظام مالی را پذیرفت.

در هفته های اخیر، پس از آنکه معامله گران آنلاین از شبکه اجتماعی ردیت و دیگر شبکه ها برای پامپ سهام شرکت هایی که پیشتر توسط معامله گران وال استریت برای فروش استقراضی استفاده می شد، اقدام کردند، بازارها دچار آشوب شد.

اتفاقات که پیرامون سهام گیم استاپ (GameStop) و چند شرکت دیگر افتاد، تجربه جدیدی از جهان معاملات را به نمایش گذاشت و حتی باعث شد که نهادهای تنظیم مقررات آمریکا برای این موضوع تشکیل جلسه بدهند.

وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه خود با اشاره به این نشست که با حضور او و رؤسای بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی نیویورک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده برگزار شد، گفت که نتیجه مباحث مطرح شده در این نشست این بوده که عملکرد بازار ها در حد معقول خوب بوده است.

او در عین حال تاکید کرد که نهادهای تنظیم مقررات باید بررسی کنند که فعالیت های معاملاتی با حمایت از سرمایه گذاران منطبق و عادلانه و موثر باشد.

کمیسیون بورس و ارواق بهادار آمریکا (SEC) ماه گذشته در نامه ای که مشخصاً در واکنش به این حوادث منتشر شد، به نوسان برخی سهام مشخص پرداخت. SEC در این نامه وعده داد که در مواقعی که شواهد حاکی از سوء استفاده و دستکاری در بازار باشد، از سرمایه گذاران خرد حمایت خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

صرافی OKCoin دو فورک بیت کوین را از فهرست خود خارج کرد

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

مدیرعامل توییتر با نود خودش وارد شبکه بیت کوین می‌شود

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته