پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ویزا، در اقدامی جديد وارد نقل و انتقالات اعتباری رمزارز می شود

ویزا در حال آزمایش تسویه تراکنش ها از طریق استیبل کوین بر روی بلاک چین اتریوم است. غول ارائه دهنده کارت اعتباری که روزانه میلیاردها دلار در 200 بازار جابجا می کند اعلام کرد که اولین پرداخت از طریق USDC را پذیرفته است، یک ارز دیجیتال با نرخ وابستگی 1:1 به دلار آمریکا از سوی کیف پول شریک جهانی خود یعنی صرافی کریپتو داتکام و بر روی بلاک چین اتریوم.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فوربس، این راه اندازی یک آزمایش را نشان می دهد که به کریپتو داتکام اجازه می دهد بخشی از تعهدات خود را برای برنامه ویزاکارت خود از طریق USDC تسویه کند.


استیبل کوین چیست؟


آنكوراژ، اولین بانك دارایی دیجیتال دارای مجوز فدرال و شریک تسویه حساب دیجیتال ویزا، به عنوان یک متولی عمل كرد، به گونه ای که وجوه از کریپتو داتکام به آدرس اتریوم ویزا در بانك ارسال می شد. ویزا قصد دارد اواخر امسال این پیشنهاد را به شرکای دیگر نیز ارائه دهد.

با به روزرسانی، شرکای ویزا به زودی می توانند تعهدات خود را با شرکت مستقیماً از طریق USDC تسویه کنند. این غول کارت اعتباری در حال حاضر با 35 پلتفرم ارز دیجیتال از جمله کوین بیس،کریپتو داتکام، بلاک فای، و بیت پاندا همکاری می کند که در مجموع بیش از 50 میلیون کاربر فعال دارند.

کوی شفیلد، رئیس بخش رمزارز در ویزا می گوید: «ما دریافتیم که بسیاری از شرکای رمزارزی ما به طور گسترده از USDC استفاده می کنند، و بسیاری از آنها به کارمندان و فروشندگان خود با استیبل کوین پرداخت می کنند.»

این دارایی آزمایشی، USDC ، که توسط Circle Internet Financial ساخته شده است، در حال حاضر 11 میلیارد دلار عرضه در گردش دارد و برای تسویه حساب های تجاری، پرداخت های بین مرزی تجارت به تجارت و حواله ها استفاده می شود.

ذخایر USDC توسط «کنسرسیوم سنتر» که توسط سرکل و کوین بیس تاسیس شده اداره می شود. در ماه دسامبر، ویزا و سرکل با بررسی هدفهای جدید استفاده از USDC ، با هدف نهایی صدور کارت شرکتی «سرکل ویزا»، مشارکت مشابهی را اعلام کردند که دارندگان حساب های تجارتی سرکل را قادر می سازد USDC خود را در شبکه ویزا خرج کنند.

این آزمایش امروز از یک منظر استراتژیک دیگر برای ویزا مهم است. این شرکت چشم انتظار این فرصت است که ارز های دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در دسترس قرار بگیرند.

در حالی که استیبل کوین هایی مانند USDC توسط ارز صادر شده بانک مرکزی پشتیبانی می شوند، CBDC مستقیماً توسط بانکهای مرکزی صادر و مدیریت می شود که اساساً نسخه دیجیتالی فیات را نشان می دهد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط بانک تسویه حساب های بین المللی، 80 درصد از بانک های مرکزی درگیر برخی از تلاش های مربوط به CBDC هستند. در ماه دسامبر، ویزا با انتشار یک مقاله فنی، یک سیستم پرداخت آفلاین برای CBDC ها را پیشنهاد می کرد.

شفیلد می گوید: «در حالی که با بانک های مرکزی در سراسر دنیا درگیر هستیم، فکر می کنیم ادغام CBDC در اکوسیستم پرداخت ها واقعاً مهم است.»

به گفته شفیلد، ساده ترین راه برای انجام این کار این است که کیف پول های دیجیتال بتوانند اعتبار نامه های ویزا را صادر کنند تا مشتریان آنها بتوانند به شبکه بازرگانان 70 میلیونی ویزا دسترسی پیدا کنند، CBDC ها را ادغام کنند و از آنها برای تسویه و جابجایی وجوه استفاده کنند.

کد خبر: 1400011106MGMCMF

مطالب مرتبط:

امکان خرید با رمزارز از طریق کارت های اعتباری ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته