سه‌شنبه 28 فروردین 1403

پایان رسمی همکاری ریپل و مانی گرام

ریپل اعلام کرده است که ریپل و مانی گرام هر دو به طور متقابل تصمیم گرفته اند که به توافق نامه همکاری که در سال 2019 امضا شد خاتمه دهند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بلاکونومی، ریپل اعلام کرده است که ریپل و مانی گرام هر دو به طور متقابل تصمیم گرفته اند که به توافق نامه همکاری که در سال 2019 منعقد شده بود پایان دهند، تنها چند ماه پس از آنکه مانی گرام در میان شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، از ریپل فاصله گرفت.


ریپل چیست؟


ریپل در بیانیه خود اظهار داشت كه این شركت از نتایج و تأثیر این مشاركت طی سالهای گذشته رضایت داشته است زیرا میلیارد ها دلار با استفاده از «ریپل نت» و «سرویس نقدینگی بر اساس تقاضا» پردازش شده است.

این بیانیه با باز گذاشتن درهای هر دو شرکت جهت همکاری در آینده در صورت تغییر وضعیت موجود در پرداخت های جهانی پایان یافت.

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، با انتشار توئیتی درباره این تصمیم اشاره کرد که فقدان چهارچوب رگولاتوری برای رمزارز با گل آلود شدن آب برای مشاغل و مصرف کنندگان ارتباط دارد.

گارلینگهاوس مخالفت خود را با موضع SEC در مورد ریپل و اقدامات مداوم علیه این شرکت ابراز کرده است، که باعث شده آینده این شرکت و این که در آینده چگونه کار خواهد کرد کاملا مبهم باشد.

مانی گرام قبلاً در 22 آوریل هنگامی که گزارش سه ماهه چهارم خود را برای سال 2020 منتشر می كرد اعلام کرد که دیگر از راه حل نقدینگی مبتنی بر رمزارز ریپل استفاده نخواهد كرد.

شرکت ها همچنان از ریپل فاصله می گیرند

در این گزارش، مانی گرام اظهار داشت که به دلیل عدم اطمینان ناشی از دادخواست در جریان علیه آنها توسط SEC قصد استفاده از خدمات ریپل را در سه ماهه اول سال 2021 ندارد.

این تصمیم علی رغم گزارش شرکت مبنی بر سود خالص 12.1 میلیون دلاری ناشی از استفاده از ریپل در سه ماهه اول سال 2020 گرفته شده است.

شرکت های دیگری مانند بایننس و کوین بیس در اوایل سال جاری XRP را از صرافی های خود برای کاربران در ایالات متحده حذف کردند، هر دو شرکت با پیشرفت پرونده SEC نگرانی هایی در مورد وضعیت حقوقی ارز دیجیتال در ایالات متحده داشتند.

همکاران ریپل مانند «اینتر مکس» همچنین اعلام کردند که فعلاً از خدمات این پلتفرم استفاده نخواهند کرد، در حالی که صندوق های سرمایه گذاری مانند «بیت وایس» و «گری اسکیل» صندوق های XRP خود را منحل کردند و دارایی های XRP را نیز تسویه کردند.

سیر صعودیXRP

با وجود این اقدامات توسط شرکت ها و پلتفرم های مختلف، ارزش XRP در درازمدت دچار افت عمده نشده است اما در زمانی که بازار رمزارز ها یک دوره صعودی را تجربه کرده است، XRP جایگاه خود را در بین 5 ارز دیجیتال برتر بر اساس سرمایه بازار از دست داده است.

پرونده SEC علیه ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل و دو نفر از مدیران آن، کریستین لارسن و بردلی گارلینگهاوس را به خاطر جمع آوری بیش از 1.3 میلیارد دلار از طریق XRP، به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده، متهم کرد.

طبق نسخه اصلاح شده این دادخواست، لارسن و گارلینگهاوس آگاهانه یا بی پروا به نقض قوانین اوراق بهادار توسط ریپل کمک قابل توجهی می کردند.

بر این اساس، وکلای لارسن در 4 مارس یک نامه درخواست به دادگاه جهت خاتمه این پرونده منتشر کردند، که به عدم اثبات ادعای SEC در مورد آگاهی لارسن از نوع کارکرد XRP و همچنین موضع وزارت دادگستری درباره این توکن که آن را یک ارز مجازی و نه یک اوراق بهادار طبقه بندی کرده بود، اشاره می کرد.

وکلای ریپل همچنین اظهار داشتند که SEC نتوانسته است یک هشدار منصفانه را به هیچ یک از متهمان در مورد تخلفاتی که تراکنش های XRP با آنها روبرو می شد ارائه دهد.

رئیس سابق SEC ، مری جو وایت، در اوایل این ماه با اشاره به این دادخواست گفت: « هیچ راهی برای پوشاندن این تخلفات وجود ندارد، آنها کاملا از لحاظ حقوقی و مستند در اشتباه هستند.»

نبرد حقوقی بین ریپل، مدیران آن و SEC از اهمیت بسیاری در اکوسیستم رمزارز برخوردار بوده است زیرا نتایج آن مطمئناً تأثیر قابل توجهی در چگونگی رگولاتوری مقررات ارزهای دیجیتال توسط بزرگترین اقتصاد جهان خواهد داشت.

کد خبر: 1399121909MGMMMF

مطالب مرتبط:

دلیل کاهش قیمت ریپل

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

ریپل به دنبال استفاده از XRP در ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته