جمعه 10 فروردین 1403

تلاش برای پیشگیری از احتمال حمله 51 درصد به بلاک چین اتریوم

هم بنیان گذار اتریوم به صورت فعالانه در تلاش است تا با طراحی راهبردی مشکل آسیب پذیری این شبکه بلاک چین را در برابر حمله 51 درصد حل کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، توسعه دهندگان اتریوم به تازگی طرحی را به نام EIP-1559 برای ایجاد تغییرات در شبکه اتریوم به منظور مقابله با افزایش کارمزد تراکنش ها پیشنهاد داده اند.


بلاک چین چیست؟


این طرح که پیش بینی می شود در ژوئیه سال جاری اجرایی شود، بخشی از کارمزد تراکنش ها را به خود شبکه اتریوم ارسال می کند. اتر اختصاص داده شده به این روش سوزانده شده و منجر به کاهش تعداد اترهای در گردش می شود.

این تغییر همچنین باعث کاهش میزان پاداش استخراج کنندگان شبکه می شود که البته اعتراض برخی را به دنبال داشته است. از آن زمان یک گروه پرسروصدا از مشارکت کنندگان شروع به تبلیغ برای تصرف نمادین شبکه کرده اند که می تواند امنیت شبکه را تهدید کند.

با این وجود، این گروه ظاهرا قصد سرنگونی اتریوم را ندارد و اصرار دارد كه فقط می خواهد امکان پذیر بودن چنین حمله ای را نشان دهد. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم بنیان گذار اتریوم، و دیگر توسعه دهندگان این شبکه با برنامه ریزی برای اقدامات دفاعی واکنش نشان داده اند.

بوترین گفت: «هدف این سند توصیف مکانیزمی است که از طریق آن، با کمی تغییر در کلاینت های ethpow و beacon، امکان ادغام سریع وجود داشته باشد.» این اقدام گذار شبکه به اتریوم 2 را نیز سریعتر از آنچه انتظار می رفت ممکن می کند.

در یک پست وبلاگی Status در 12 مارس با اشاره به چارچوبی تدوین شده توسط بوترین، آمده است: «جامعه اتریوم مثل ساعت به سرعت راهکارهای بالقوه برای دفع این حمله 51 درصد احتمال را سازماندهی کرده است». براساس این پست، «ویتالیک توضیح می دهد که چگونه اتریوم می تواند یک «ادغام سریع» انجام داده و با تغییرات جزئی لازم در کلاینت های آن به سرعت از اثبات کار به اثبات سهام انتقال یابد.»

یک استخراج کننده با نام مستعار «Bits Be Trippin» در ویدیوئی در یوتیوب به تاریخ 9 مارس توضیح داد که «بخشی از نمایش ریسک این است که حمله ای به شبکه صورت نگیرد، بلکه نشان داده شود که نمایش قدرت امکان پذیر است.»

اتریوم 2 یک تلاش مقیاس پذیری است که به دنبال انتقال شبکه از اجماع استخراج اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است منتقل کند؛ تلاشی که سالهاست در حال انجام است.

Status همچنین در این پست افزود که چارچوب پیشنهادی جدید بوترین تحول اجماع استخراج شبکه را سرعت می بخشد و با این کار از پیچیدگی ها و جزئیات سیستم می کاهد. همچنین، این ادغام می تواند زمینه را برای توسعه روانتر اتریوم 2 هموار کند.

پست وبلاگی Status اشاره کرد که گروه مخالف طرح EIP-1559 هم اکنون نیز از لحاظ فنی قدرت لازم برای انجام 51 درصد را جمع کرده است.

شبکه اتریوم طی سال گذشته کانون تحولات چشمگیر بسیاری در زمینه امور مالی غیرمتمرکز و توکن های تعویض ناپذیر (NFT) بوده است. اما همزمان با افزایش تعداد پلتفرم ها و دارایی های که در بستر شبکه اتریوم قرار دارند، کارمزد تراکنش شبکه نیز افزایش یافته است.

اتریوم با راه اندازی زنجیره beacon در دسامبر 2020، پروژه اتریوم 2 را آغاز کرد.

کد خبر: 1399122402AAMCMF

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب راه‌حل‌های بلاک چین اتریوم

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

دلیل نوسانات قیمت اتریوم چیست؟

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته