پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پرداخت کارمزد 36 هزار دلاری فقط برای یک تراکنش!

یک کاربر صرافی یونی سواپ (Uniswap) به خاطر یک اشتباه تایپی، مجبور به پرداخت کارمزدی معادل 36 هزار دلار فقط برای یک تراکنش شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در حالی که کارمزد تراکنش های اتریوم بسیار بالا است و این مسئله باعث اعتراض گسترده کاربران رمزارزها در شبکه های اجتماعی شده، یک کاربر صرافی یونی سواپ به خاطر اشتباه خود کارمزدی بسیار بالاتر از کارمزد سرسام آور اتریوم پرداخت کرد.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


این تراکنش عجیب توسط اندرو ردن (Andrew Redden) هم بنیان گذار و مدیر ارشد فناوری در شبکه گراندهاگ (Groundhog Network) در توییتر افشا شد. او گفت که این تراکنش در یونی سواپ انجام شده است.

بعدا مشخص شد که ریشه این کارمزد عجیب یک اشتباه تایپی بوده و این کاربر دو کارمزد جداگانه را به اشتباه پشت سر هم تایپ کرده است. او قصد داشته یک کارمزد 500 Gwei و یک کارمزد 801 Gwei ثبت کند، اما به اشتباه عدد 500,801 را تایپ کرده است.

نتیجه این شده که کارمزد برابر با 24.94 اتر به قیمت 36,000 دلار می شود.

داده های Bitinfocharts.com نشان می دهد که میانگین کامزد تراکنش ها به سقف تاریخی حدود 40 دلار در هر تراکنش رسیده است؛ یعنی از آغاز سال 2021 تاکنون 1000 درصد افزایش داشت است. داده های اتراسکن نشان می دهد که انتقال یک توکن ERC-20 کارمزد متوسط 23.85 دلار و تراکنش یونی سواپ 73.79 دلار دارد.

طرح پیشنهادی بهبود کارمزدهای اتریوم

یک طرح پیشنهادی به نام EIP-1559 برای بهبود کارمزدهای اتریوم مطرح شده که ممکن است برخی از این مشکلات را حل کند. توسعه دهندگان می گویند که اجرای این طرح احتمالا در ارتقای اتریوم در ژوئیه 2021 (مرداد 1400) روی دهد.

سیستم کنونی محاسبه کارمزد اینگونه است که کاربران مقدار دلخواه خود را پیشنهاد می دهند و استخراج کنندگان طبیعتا بالاترین پیشنهاد را می پذیرند و پیشنهادهای پایین زمان بیشتری طول می کشد تا انجام شود.

اما طرح جدید، این سیستم مزایده را اصلاح خواهد کرد به طوری که کارمزدها به صورت خودکار تنظیم شوند و کاربران کارمزد کمتر پرداخت کنند. این کار باعث می شود که بازارگردان های خودکار و کیف پول ها هزینه تراکنش را دقیق تخمین بزنند.

این طرح همچنین کارمزدهایی را که به شکل اتر پرداخت می شود، خواهد سوزاند و این در طولانی مدت روی صدور و عرضه اتریوم تاثیر می گذارد. استخراج کنندگان مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده اند اما ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) هم بنیان گذار اتریوم گفته است که مخالفت باعث می شود حرکت به روش اثبات سهام را سریعتر می کند.

مطالب مرتبط:

دلیل نوسانات قیمت اتریوم چیست؟

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته