شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش ارزش طلا با تقویت دلار آمریکا

قیمت طلا در روز سه شنبه به دلیل تقویت نرخ دلار از بالاترین سطح بیش از دو ماهه خود عقب نشینی کرد، اگرچه داده های ضعیف تر از حد انتظار اقتصادی ایالات متحده، نگرانی هایی مربوط به بهبود اقتصادی ایجاد کرد، و ضررهای طلا را محدود کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 04:04 به وقت گرینویچ 0.2 درصد کاهش یافت و به 1788.89 دلار در هر اونس رسید.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.1 درصد کاهش به 1789.40 دلار در هر اونس رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر ارز در دیلی اف ایکس گفت: «تغییر نرخ دلار کمی روی طلا سنگینی می کند، و علیرغم سخنان همسو با بازار فدرال رزرو ما شاهد تقویت دلار هستیم.»

«مقاومت فوری برای طلا 1800 دلار در هر اونس است. اگر بتوانیم آن را بشکنیم، در را به قیمت 1850 دلار یا 1875 دلار باز می کنیم.»

شاخص دلار در برابر رقبای خود 0.2 درصد رشد کرد و باعث جذابیت کمتر طلا برای دارندگان دیگر ارز ها شد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه در سخنان خود گفت که اقتصاد ایالات متحده اکنون بهتر عمل می کند، اما هنوز از بحران خارج نشده است. داده های روز دوشنبه نشان داد که فعالیت تولید ایالات متحده در آوریل با سرعت کمتری رشد کرده است. سرمایه گذاران اکنون منتظر داده های مربوط به حقوق و دستمزد ماه آوریل هستند که در اواخر هفته جاری اعلام می شود.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز، در یادداشتی گفت: « توسعه در تولیدات ایالات متحده انتظارات را در مورد پایین نگه داشتن نرخ های سوددهی توسط فدرال رزرو تقویت می کند.»

نرخ سوددهی پایین، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را کاهش می دهد.

هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 2977.63 دلار رسید، پس از آنکه روز جمعه به بالاترین قیمت تاریخی 3007.73 دلار رسیده بود.

نقره پس از رسیدن به بالاترین قیمت از اول مارس در روز دوشنبه، 0.5 درصد افت کرد و به 26.74 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1231.46 دلار رسید.

کد خبر: 1400021401MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته