جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا با بهبود شرایط اقتصادی و سوددهی

قیمت طلا روز دوشنبه در حالی کاهش یافت که دلار آمریکا و بازارهای سهام جهانی در پی بهبود چشم انداز اقتصادی رشد کردند، و افزایش سوددهی اوراق قرضه فشار بیشتری بر این فلز وارد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 0340 به وقت گرینویچ با 0.1 درصد کاهش به 1730.48 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده نیز با کاهش 0.1 درصدی روبرو شد و به هر اونس 1728.10 دلار رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets ، گفت: «سوددهی تهدید بزرگ طلا در کوتاه مدت است. اگر فروش ارزان اوراق قرضه رونق زیادی بگیرد، می تواند طلا را به زیر 1700 دلار بکشاند.»

سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا در 18 مارس نزدیک به بالاترین سطح یک ساله رسید، در حالی که دلار هفته را محکم آغاز کرد، زیرا بهبود اقتصادی ایالات متحده و روند واکسیناسیون با سرعت بسیار بیشتری نسبت به اروپا انجام می شود، و سرمایه گذاران را به سمت دلار سوق داده است.

دلار قوی تر، باعث گران تر شدن طلا برای دارندگان ارز های دیگر می شود.

فعالان بازار اکنون منتظر بسته هزینه های زیرساختی رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن در روز چهارشنبه هستند که گمان می رود در محدوده 3 تریلیون تا 4 تریلیون دلار باشد. مک کارتی گفت: «عدم حرکت طلا نشان دهنده این بلاتکلیفی در بازار است و در نتیجه اقدامات بسیار کمی انجام می شود.»

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که سفته باز ها موقعیت های صعودی خود را در بازار طلا COMEX افزایش داده و آنها را در قراردادهای نقره در هفته منتهی به 23 مارس کاهش دادند.

در میان سایر فلزات، نقره 0.7 درصد کاهش یافت و به 24.87 دلار در هر اونس رسید، پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2669.98 دلار رسید و پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 1180.36 دلار رسید.

کد خبر: 1400010902MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته