پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت طلا پس از تحولات اخیر در ترکیه

قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا ترکیه رئیس بانک مرکزی خود با یک منتقد نرخ بهره بالا جانشین کرد و باعث شد سرمایه گذاران به سمت امنیت دلار گرایش پیدا کنند، زیرا این اقدام تهدیدی برای سایر بازارهای مالی است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا 0.3 درصد افت کرد و به 1739.80 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد کاهش به 1738.80 دلار در هر اونس رسید.

رئیس جمهور طیب اردوغان، شنبه، ناگهان رئیس بانک مرکزی ترکیه، ناجی آگبال را برکنار کرد و یک قانونگذار سابق حزب حاکم و مخالف سیاست سختگیرانه پولی، شهاب کاویسیوغلو را جایگزین کرد. این نگرانی که تحولات در ترکیه سایر بازارهای مالی را تهدید کند، موجب تقویت دلار و گران شدن طلا برای سرمایه گذاران غیر آمریکایی شد.

در همین حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به وال استریت ژورنال گفت که ایالات متحده «مانند آنچه که قبلاً بارها انجام داده ایم»، با قدرت و بهتر، از بحران خارج خواهد شد. همچنین، پس از آنکه فدرال رزرو در روز جمعه اعلام کرد که توقف موقت رگولاتوری ناشی از پاندمی دیگر تمدید نخواهد شد، بانک های بزرگ ایالات متحده باید از ماه آینده یک سیاست جدید در برابر ذخایر خزانه داری ایالات متحده و سپرده های بانک مرکزی را از سر بگیرند. به دلیل جلسه اخیر فدرال رزرو و تسریع در رشد اقتصادی برای سال 2021، منحنی سوددهی ایالات متحده به سمت بالا پیش رفت.

سودهی بالاتر باعث افزایش هزینه فرصت نگه داشتن شمش بدون بازده می شود.

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) روز جمعه گفت: صندوق های سرمایه گذاری و مدیران پول موقعیت های صعودی خود را در بازار طلا COMEX افزایش داده و آنها را در قراردادهای نقره در هفته منتهی به 16 مارس کاهش دادند.

SPDR Gold Trust ، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان، گفت که دارایی های آن با 0.3 درصد افزایش به 1051.78 تن در روز جمعه از 1048.28 تن در روز پنجشنبه رسید.

پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 2641.18 دلار، نقره با 1.2 درصد افت به 25.92 دلار و پلاتین با 1.3 درصد افت به 1.181.28 دلار رسید.

کد خبر: 1400010204MGMMMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته