جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا پس از جلسه فدرال رزرو

پس از صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو ایالات متحده، که نشان دهنده ادامه حمایت از سیاست های مالی و تقویت امیدها برای ایجاد یک چرخش سریع اقتصادی بود، و همانطور که سرمایه گذاران به سمت دارایی های پر ریسک تر روی آوردند، قیمت طلا در روز پنجشنبه کاهش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 0149 به وقت گرینویچ با 0.03 درصد کاهش به 1736.76 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.3 درصد کاهش به 1736.50 دلار در هر اونس رسید.

بر اساس صورتجلسه آخرین جلسه سیاست های بانک مرکزی که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات فدرال رزرو در مورد خطرات ادامه بیماری کووید 19 ابراز نگرانی کردند و متعهد به حمایت از اقتصاد تا ثبات بیشتر آن شدند.

تراز تجاری ایالات متحده در ماه فوریه با کمک محرک های گسترده مالی که انتظار می رود اقتصاد کشور را برای سریعترین رشد در نزدیک به چهل سال اخیر آماده کند، به بالاترین سطح رسیده است. با محدود کردن ضررهای طلا، دلار آمریکا در روز پنجشنبه در مقابل رقبای خود نزدیک به پایین ترین سطح دو هفته اخیر معامله شد و کاهش سوددهی اوراق خزانه داری را دنبال کرد.

SPDR Gold Trust ، بزرگترین صندوق قابل معامله با پشتیبانی طلا در جهان، گفت که دارایی های آن 0.35 تن کاهش یافت و به 1028.69 تن در روز چهارشنبه از 1029.04.04 تن در روز سه شنبه رسید.

بانک ملی مجارستان (NBH) اعلام کرد که ذخایر طلای این کشور را سه برابر کرده و به 94.5 تن رسانده است که بالاترین میزان در دهه های گذشته است.

نقره با افت 0.3 درصدی به 25.03 دلار رسید و پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2،617.71 دلار رسید. پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1,226.16 دلار رسید.

کد خبر: 1400011902MGMCMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته