جمعه 10 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا با بهبود داده های شغلی ایالات متحده

داده های شغلی فراتر از انتظار در ایالات متحده باعث خوش بینی هر چه بیشتر درباره بهبود اقتصادی شد، و با تقویت بازار سهام جهانی و سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده، در نتیجه قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، تا ساعت 04:08 به وقت گرینویچ، طلا 0.3 درصد افت کرد و به 1724.32 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا با 1762 دلار در هر اونس بدون تغییر باقی ماند.

مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX گفت: «داده های قوی درباره حقوق و دستمزد باعث تقویت دلار و سوددهی شده است که بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. من فکر می کنم روند اصلی طلا نزولی است.»

«رشد اقتصاد جهانی قطعاً روند مثبتی دارد، اما ناهموار است. این رشد در ایالات متحده به ویژه قوی است، اما بخش هایی از اتحادیه اروپا با شروع موج سوم ویروس کرونا اوضاع چالش برانگیزی را دارند.»

اقتصاد ایالات متحده در ماه مارس، بیش از هفت ماه گذشته شغل ایجاد کرده است، زیرا تعداد زیادی از آمریکایی ها واکسینه شده اند و دولت کمک های امدادی بیشتری را پرداخت کرده است. روز دوشنبه قیمت های جهانی سهام به بالاترین سطح در بیش از یک ماه گذشته رسید، در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا در نزدیکی اوج 14 ماهه بود.

دلار اما پیش از اعلام داده های بخش خدمات ایالات متحده در برابر رقبای خود ثابت بود.

در همین حال، اعلامیه رئیس جمهور آمریكا در مورد برنامه امدادی و شغلی 2 تریلیون دلاری در هفته گذشته، برخی نگرانی ها را در مورد تورم افزایش داده است. سرمایه گذاران طلا را به عنوان یک پرچین در برابر تورم می دانند، اما سوددهی بالاتر اوراق خزانه داری که به معنای هزینه فرصت بالاتر برای نگهداری شمش است، که این وضعیت را به چالش کشیده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA در یادداشتی گفت: «برای من روشن شده است كه حساسیت طلا به انتظارات تورمی مربوط به آینده ربطی ندارد، بلكه تحت تاثیر سوددهی اوراق قرضه آمریكا به ویژه شاخص ده ساله آن است.»

در جای دیگر، هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 24.84 دلار رسید و پالادیوم با قیمتی معادل 2665.31 دلار ثابت ماند.

هر اونس پلاتین پس از رسیدن به بالاترین حد از 18 مارس در این جلسه با 1218 دلار، 0.2 درصد صعود کرد و به 1212.08 دلار رسید.

کد خبر: 1400011601MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته