جمعه 10 فروردین 1403

کاهش شدید کارمزد های بیت کوین و اتریوم

با سقوط قیمت هر دو سکه از اوج های اخیر خود، نرخ های کارمزد تراکنش اتریوم و بیت کوین به سرعت در حال کاهش هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم طی چند هفته گذشته به ترتیب 81 و 71 درصد کاهش یافته اند، زیرا بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال همچنان از بالاترین سطح خود در گذشته رو به سقوط هستند.


اتریوم (Ethereum) چیست و چگونه کار می کند؟


طبق داده های بیت اینفو چارتس، متوسط کارمزد استفاده از بلاک چین اتریوم از 69.92 دلار در هر معامله در 12 مه، به 20.06 دلار در 16 مه کاهش یافته است. در همان بازه زمانی بود که قیمت اتر دچار صعود و سقوط شد، و از بالاترین رقم 4358 دلار در 12 مه به 3183 دلار در زمان انتشار این خبر رسید که افت 27 درصدی را نشان می دهد.

پیش از روند صعودی بازار در 2021 ، متوسط کارمزد فعلی اتریوم با 20 دلار با کمی اختلاف بالاترین رقم تاریخی محسوب می شد. تا همین مدت پیش در سال 2020 ، متوسط کارمزد های استفاده اتریوم کمتر از 0.10 دلار بود. افزایش سریع کارمزد های استفاده از اتریوم پس از ظهور اپلیکیشن های امور مالی غیرمتمرکز که اکنون چهار مورد از پنج مصرف کننده بزرگ گس بر روی این بلاک چین را تشکیل می دهند یکی از دلایل عمده این افزایش کارمزد بوده است.

تعداد کاربران روزانه اتریوم از ابتدای سال 2020 چهار برابر شده است و براساس بیت اینفو چارتس از حدود 400 هزار به 1.6 میلیون نفر رسیده است. این رقم، تراکنش های انجام شده روی پروتکل های لایه 2 اتریوم را شامل نمی شود.

روند مشابهی در بیت کوین نیز مشاهده شد، که از زمان افزایش قیمت آن به 65 هزار دلار در اواسط آوریل 81 درصد کاهش داشته است. میانگین کارمزد های تراکنش در حدود 62.77 دلار در آن زمان برای بیت کوین بالاترین رقم تاریخی بود و از بالاترین رقم سال 2017 با 55 دلار عبور کرد.

قیمت بیت کوین تا اوایل صبح دوشنبه 42،440 دلار بود که از اوج اخیر آوریل 34 درصد کاهش را نشان می دهد. نرخ تسلط بیت کوین، که سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را نشان می دهد، روز دوشنبه به 39.9 درصد کاهش یافت و از بالاترین سطح 70 درصدی در دسامبر سقوط کرد.

اگرچه این شاخص به طور کلی نشانگر تورم بازار آلت کوین ها است، اما این رقم به دلیل تفاوت در اندازه ارزش بازار در زمان های مختلف، می تواند گمراه کننده باشد. به عنوان مثال، در سال 2017 ، تسلط بازار بیت کوین نزدیک به 90 درصد بود، اما ارزش بازار جهانی فقط 2 میلیارد دلار یا 0.1 درصد از مقدار فعلی بود. در عین حال، هر کسی می تواند به دلخواه خود اقدام به راه اندازی توکن دلخواه با عرضه بالا کند، و به راحتی رقم ارزش بازار جهانی را افزایش دهد.

کد خبر: 1400022716MGMMMF

مطالب مرتبط:

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

اتریوم ٢ چیست؟ هر آنچه باید بدانید

بیت کوین یک پرچین در برابر چیزی نیست

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

آموزش استخراج اتریوم و معرفی بهترین کارتهای گرافیک ماینینگ

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته