سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدیر عامل کریپتو لند و بنیانگذار سکه BRG دستگیر شد

بنیانگذار پروژه BRG و مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال کریپتو لند به دلیل اخلال در نظام اقتصادی دستگیر شد. کریپتو لند برنده تندیس بهترین وبسایت کسب و کار در جشنواره وب و موبایل سال 99 بود و از بیش از 300 توکن مختلف پشتیبانی می کند. فعالین حوزه بلاک چین کشور اخیرا درباره فعالیت های این صرافی هشدار داده بودند.

مدیر عامل کریپتو لند و بنیانگذار سکه BRG دستگیر شد

به گزارش سکه نیوز به نقل از گرداب (مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری)، در پی بازداشت اعضاء توکن غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری بیانیه ای صادر کرده است که مشروح آن در ادامه می آید:


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


1- به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با تلاش کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری، اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود 9 ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضایی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

2- توکن یا TOKEN، یکی از انواع ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاکچین مجزا، برای خود، بر بستر بلاکچین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید. از این رو تولید توکن‌ها با سادگی همراه است. نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و …. تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.

3- علی‌رغم هشدارهای مکرر نهادهای تخصصی و قانونی مرتبط مبنی بر غیرقانونی، نامعتبر و بدون پشتوانه بودن برخی پروژه‌ها مانند توکن BRG، همچنان عده‌ای به دلیل عدم سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در فضای مجازی، در دام شیادی و اقدامات فریبکارانه کلاهبرداران حوزه رمزارزها گرفتار می‌شوند. از همین روی در قالب دو اقدام سلبی و ایجابی، باید از بازنشر تبلیغات اغواگرانه و بدون نظارت کلاهبرداران جلوگیری به عمل آورد و هر چه سریعتر، گام‌های عملی و موثر در راستای افزایش سواد و آگاهی علاقمندان و فعالان این بازار، در دستور کار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی قرار گیرد. گفتنی است وب‌سایت گرداب نیز بر اساس اهداف تعریف شده خود، آموزش‌های مربوطه در زمینه اقتصاد دیجیتال، را آغاز نموده است.

4- با عنایت به نوظهور بودن پدیده رمزارز و عدم دانش فنی سرمایه گذاران، به دیگر کلاهبرداران حاضر در این بازار هشدار داده می شود که در راستای صیانت از حقوق مردم و فراهم نمودن زمینه فعالیت سالم و امن، رصد و پایش فعالان این حوزه و برخورد قانونی با جولان مفسدین در اقتصاد دیجیتال متوقف نخواهد شد و این حرکت با قوت ادامه خواهد داشت. بدیهی است که موفقیت بیشتر در ساماندهی این حوزه و مقابله با مفاسد آن، نیازمند همراهی شهروندان و دیگر نهادهای مسئول می باشد.

5- در ماه‌های اخیر، به دلیل نابسامانی‌های مستمر و فراگیر در بازار سرمایه ایران، تعدادی از شهروندان به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها روی آورده‌اند. لذا خلاءهای قانونی در این زمینه بیش از پیش نمایان شده و ضرورت تسریع در تعیین تکلیف و تنظیم و تصویب قوانین و سیاست‌های کلی در حوزه رمزارز بر همگان روشن شده است.

بدیهی است که فقدان قانون و نظارت برای چارچوب مند نمودن تحرکات فعالان این بازار، راه را برای شیادان و کلاهبردارانی که با سواستفاده از ناآگاهی مردم، آنها را فریب می‌دهند، باز کرده و جامعه نخبگانی حوزه فناوری اطلاعات را که در راستای منافع ملی، علاقمند به حضور فعالانه در این بازار هستند را ناامید می‌سازد. لذا موضوع حاضر و کلاهبرداری صورت گرفته را می بایست از فعالیت سایر بازیگران دلسوز حوزه رمزارز که مایل به فعالیت توام با دانش و آگاهی در چارچوب قانون هستند، تفکیک نمود.

پس از انتشار این خبر، سکه BRG دچار یک سقوط آزاد شدید شد و در 24 ساعت گذشته بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

نمودار

تیم مجله خبری سکه نیوز در راستای اهداف خود جهت افزایش آگاهی پیرامون حوزه بلاک چین و ارز های دیجیتال، به کلیه هم میهنان عزیز توصیه می کند از آن جایی که هیچ صرافی مجازی در سطح کشور وجود ندارد، در انتخاب صرافی جهت سرمایه گذاری به شدت احتیاط کنند و حتی الامکان سرمایه های خود را در یک کیف پول رمزارز معتبر و ایمن نگهداری کنند.

کد خبر: 1400022717MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته