جمعه 7 اردیبهشت 1403

امکان خرید با یوان دیجیتال در غول خرده فروشی آنلاین چین

توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین به حدی رسیده است که دومین خرده فروشی بزرگ این  کشور قبول کرد اولین مرکز خرید مجازی این ارز باشد.

در حالی که هنوز بعضی از ملت ها درحال دست و پا زدن با ایده عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود هستند، چین آزمایش بر روی یوان دیجیتال را دوبرابر کرده و DJ.com موافق آغاز اجرای این طرح است.

طبق گزارش بلومبرگ، فناوری مالی وابسته به تجارت الکترونیکی به نام دی جی دیجیتس تا پایان دسامبر، این آزمایش را اجرا می کند و مشتریان می توانند برخی  اقلام اساسی را با یوان دیجیتال خریداری کنند.

علاوه براین، دی جی.کام قصد دارد 100000 ووچر دیجیتال نقدی به ارزش 20 میلیون یوان در 11 دسامبر صادر کند تا باعث تحریک ساکنان شهر سوژو در استان شرقی جیانگ سو شود و آنان را  با ارزهای نوآوری شده مشغول کند.

اولین مرکز خرید مجازی برای استفاده از یوان دیجیتال

تبدیل شدن به اولین مرکز خرید مجازی برای استفاده از یوان دیجیتال بخشی از تلاش های دی جی دیجیتس برای حمایت و ارتقای ابتکارات کشور درراستای ادغام اقتصادهای دیجیتالی و فیزیکی است.

چندی پیش، چین یوان های دیجیتالی به  ارزش 1.5 میلیون دلار را در اختیار 50000 شهروند شنزن گذاشت تا برای خریدهای روزانه اشان از این بودجه استفاده کنند. علی رغم اینکه تحلیلگران ادعا می کنند این عمل گامی مهم و رو به جلو است، اما  بسیاری از کاربران هنوز تحت تاثیر قرار نگرفته اند، به این معنا که ارز دیجیتال بانک مرکزی فاقد ویژگی های متمایز است.

با این وجود، پرجمعیت ترین کشور جهان با سرعت بالایی در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی گام برمی دارد. گزارش های دیگر حاکی از این است که بانک مردمی چین، ارز دیجیتال را حتی با معاملات کوچک خرده فروشی نیز آزمایش کرده است.

گفته می شود که گزارش های مربوط  به رهبری چین در این مورد، باعث نگرانی جان رادکلیف ،مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده امریکا شده است. او اخیرا نامه ای به رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرده و اظهار داشته ایالات متحده باید در جهت همگام شدن با چین تلاش کند.

منبع: کریپتو پوتیتو

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته