جمعه 7 اردیبهشت 1403

یوان دیجیتال چینی چیزی شبیه بیت کوین یا اتریوم نیست

مارتین چورزمپا، از انستیتوی اقتصاد بین الملل پیترسون، می گوید که یوان دیجیتال چین بسیار بالاتر از رقبای جهانی خود است، و اشتراکات بسیار کمی با ارز های دیجیتال پر نوسان مانند بیت کوین دارد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو دیلی، چورزمپا ادامه داد که یوان دیجیتال بسیار کم ریسک است و بنابراین بسیار امن تر از ارز های دیجیتال است.

وی گفت: «من می گویم که سطح ایمنی (یوان دیجیتال) بسیار زیاد است و خطر آن کم است. این طوری طراحی شده است که به همان ارزش هر رنمینبی معمول باشد، بنابراین هیچ گونه نوسان قیمتی وجود ندارد تا نگرانی ایجاد کرد.»

با این حال، این کارشناس اظهار داشت که قبل از اینکه یوان دیجیتال بتواند برای به چالش کشیدن دلار اقدام کند، ابتدا باید از شرکت های پرداخت الکترونیکی دیجیتال مانند«الی پی» و «وی چت» پیشی بگیرد.


ارز دیجیتال چیست؟


«این در اصل، رقابت بانک مرکزی با شرکت های بزرگ فناوری خواهد بود و تماشای آن بسیار جالب خواهد است.»

چورزمپا ادعا می کند که دولت چین به دنبال یک جایگزین مورد حمایت دولت برای غول های پرداخت داخلی است که 95٪ کل پرداخت های دیجیتال در سراسر چین را تشکیل می دهند.

اپلیکیشن های الی پی و وی چت تاکنون به شکل اصلی پرداخت برای شهروندان چینی تبدیل شده اند.

چین طی چند ماه گذشته ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را آزمایش کرده است و در این آزمایشات مقادیر ارز به شهروندان چینی داده می شود تا سپس آن را در مراکز تجاری مشارکت کننده خرج کنند.

به گفته چورزمپا، چین همچنین نگران است که فناوری های خصوصی مانند Diem ممکن است از ارز چینی پیشی بگیرد و به سلطه خود در این کشور ادامه دهد.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


آنچه چین به دنبال انجام آن است داشتن یک ارز دیجیتال تحت کنترل دولت است. سپس این کشور می تواند واقعاً اقتصاد خود را مو به مو مدیریت کند. با این حال، مخالفان این حرکت معتقدند که قدرت بیش از حد در اختیار افراد کمی قرار می گیرند.

از طرف دیگر، رمزارز ها یک سیستم غیرمتمرکز برای همه کاربران در سراسر جهان هستند، و آزادی کامل مالکیت و هزینه را می دهند و هیچ دولت یا سازمانی هیچ کنترلی بر آنها ندارند.

مبارزه برای برتری ارزی در مقابل چشمان ما جریان دارد.

مطالب مرتبط:

اولین صرافی ارز دیجیتال خارجی در چین مجوز گرفت

انتشار قوانین نهایی ضد انحصاری چین برای شرکت های فناوری و پرداخت

چین پیشتاز مسابقه ارز دیجیتال در آفریقا

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته